Z badań przeprowadzonych na zlecenie Europ Assistance Polska wynika, że 59 proc. podróżujących Polaków wykupuje ubezpieczenie na wyjazd, a 10 proc. ma je w ramach innych produktów finansowych. Natomiast co trzeci polski turysta nie ubezpiecza się, choć polisa kosztuje kilka złotych za dzień.
– Polacy są coraz bardziej świadomi zagrożeń, z jakimi mogą się spotkać podczas wyjazdu. I ta wiedza pozwala im wybierać ubezpieczenia, które nie tylko gwarantują pokrycie wydatków poniesionych na leczenie, ale przede wszystkim zapewniają pomoc na miejscu – twierdzi Urszula Szwarc, zastępca dyrektora handlowego w Europ Assistance Polska.
Ciągle jednak zdarzają się sytuacje, gdy klient, chcąc zaoszczędzić, kupił polisę niezapewniającą właściwej ochrony. Dzieje się tak, gdy na przykład decydujemy się na zbyt niską sumę ubezpieczenia. Albo zawieramy umowę wyłączającą z ochrony choroby przewlekłe.
Jak wybrać polisę
Gdy kupujemy wyjazd zorganizowany, mamy zapewnioną polisę w ramach ceny. Ale zakres takiego ubezpieczenia jest najczęściej podstawowy, a suma niewysoka. Może się to okazać niewystarczające w razie poważniejszej choroby czy wypadku.
Zanim kupimy polisę turystyczną powinniśmy sprawdzić, na jakim obszarze mamy ochronę i od którego momentu ona się zaczyna: czy już od wyjścia z domu, czy na przykład dopiero od przekroczenia granicy.