Wszystkich domów odbierających telewizję (płatną i bezpłatną) było na koniec ubiegłego roku na świecie prawie 1,44 mld. Płatne telewizje, na które przypadło 772 mln domów z tej puli (to o prawei jedną trzecią więcej niż cztery lata temu) osiągnęły przychody na poziomie 184 mld dol., czyli o 28,5 proc. wyższe niż jeszcze cztery lata temu – wynika z raportu Digital TV World Databook.
W 2012 roku analogowy sygnał naziemny odbierało jeszcze globalnie 411 mln gospodarstw, ale było to już o 56 mln mniej niż rok wcześniej, bo wiele krajów zakończyło już całkowite przechodzenie na naziemną telewizję analogową. Pod koniec tego roku będzie ich jeszcze mniej, bo w samej Europie przejście na cyfrowe nadawanie naziemne zakończą Polska, Bułgaria, Węgry, Grecja i Macedonia. W Polsce switch-off zakończy się siódmym etapem odłączeń analogowej telewizji naziemnej 23 lipca. Analogowy sygnał przestanie wtedy odbierać 220 gmin z siedmiu województw: dolnośląskiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego i lubuskiego. Według danych Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji naziemną telewizje cyfrową już odbiera tu już ok. 37 mln ludzi.
83 mln nowych klientów DTT
Na świecie 242 mln domów wciąż odbiera też analogowe kablówki , ale i ta grupa się kurczy. W 2011 roku było ich o 33 mln więcej.
Najwięcej jest dziś już globalnie odbiorców stacji cyfrowych: 786 mln. W ciągu ostatnich czterech lat przybyło ich ponad 400 mln, bo jeszcze w 2008 roku stanowili niecałą jedną trzecią domów odbierających telewizję, a obecnie stanowią już ich połowę. Najwięcej jest w tej grupie klientów cyfrowych kablówek (273 mln). Kolejne są platformy cyfrowe, które w Polsce zdominowały rynek, ale na świecie wciąż są wyprzedzane przez sieci kablowe (mają 178 mln klientów). Dalsze 118 mln domów ma antenę satelitarną, ale ogląda za jej pośrednictwem tylko kanały FTA nadawane satelitarnie. IPTV ma 69 mln domów.
Cyfrowa telewizja naziemna ma już 138 mln odbiorców, ale jej płatne pakiety (w Polsce na razie w ogóle takich nie mamy) mają na razie zaledwie 9 mln klientów. DTT jako jedyną telewizję w domu w ciągu ostatnich czterech lat zaczęły odbierać 83 miliony domów.