Naziemna telewizja cyfrowa głównie na wyłączność

Tak wynika z raportu firmy Digital TV Research. Ciekawostką jest też to, że na świecie gros domów odbierających naziemną telewizję cyfrową nie korzysta z żadnego innego systemu nadawania telewizyjnego

Publikacja: 29.07.2013 09:45

Naziemna telewizja cyfrowa głównie na wyłączność

Foto: ROL

Globalnie domów odbierających sygnał naziemnej telewizji cyfrowej było w 2012 roku według raportu Digital Terrestial TV Forecasts  211,1 mln. Dla większości tych gospodarstw – 147,6 mln - jest to jedyny dostęp do telewizji. Ta tendencja  utrzyma się w kolejnych pięciu latach. W 2018 roku wszystkich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej będzie już 552,7 mln, a aż 380 mln z nich będzie odbierało ją jako jedyną telewizję w domu.

- W 2018 roku w 173 mln domów (31 proc. wszystkich z dostępem do naziemnej TV cyfrowej) będzie się oglądać kanały z pakietów cyfrowych nadawanych naziemnie na tzw. drugim ekranie (w sypialni, kuchni, pokoju dziecięcym itd.). W 2012 roku było to jeszcze 64 mln gospodarstw – podaje Digital TV Research.

Obecnie nasycenie rynku usługa naziemnej telewizji cyfrowej wynosi na świecie 15 proc., w 2018 roku dobije do 35 proc.

Najpopularniejszym standardem nadawania tej usługi jest i pozostanie wykorzystywany także w Polsce standard DVB-T.  – na koniec 2012 roku ten sygnał docierał do 130 mln domów, a w 2018 roku będzie odbierany już  266 mln gospodarstw. Jednak stosowany w Chinach standard DMB-T będzie gonić DVB-T: w 2012 roku sygnał wysyłany w standardzie DMB-T odbierały 22 mln domów, w 2018 roku będą ich już 154 mln, właśnie głównie za sprawą Chin – podają analitycy Digital TV Research.

Pozostałe wykorzystywane przy cyfrowym nadawaniu naziemnym standardy to ATSC (w 2012 roku obecne w 30,5 mln domów) i ISDB-T (28,4 mln).

W czołówce krajów o największej liczbie gospodarstw domowych już odbierających naziemną telewizję cyfrową są: USA ( 23,4 mln domów), mające w ofercie aż 118 kanałów płatnych i bezpłatnych Włochy (23 mln domów), Chiny (20,6 mln) oraz Wielka Brytania (19,6 mln) i Japonia (19,6 mln). Za pięć lat to Chiny przejmą już jednak pałeczkę, a cała czołówka ulegnie przetasowaniu. Domów z dostępem do DMB-T będzie w Chinach wtedy 152 mln. Na kolejnych miejscach uplasują się: Brazylia ( 37 mln gospodarstw), USA (32,3 mln), Rosja (dziś miejsce ósme, w 2018 roku będzie mieć 26,2 mln gospodarstw z cyfrową telewizją) oraz Japonia (26 mln).

- Europa Zachodnia odpowiada dziś za 40 proc. globalnej liczby domów z cyfrową telewizja naziemną,. Jednak straci ten udział i za pięć lat będzie on już wynosił tylko 19 proc., pomimo tego, że liczba gospodarstw z DVB-T wzrośnie. Obecnie ponad połowa domów w tym rejonie odbiera już cyfrowe stacje nadawane naziemnie – podaja analitycy.

Za pięć lat najwięcej domów będzie mieć naziemną telewizję cyfrową w rejonie Azji i Pacyfiku. Będzie to 240 mln domów (obecnie: 58 mln), czyli 43 proc. wszystkich mających styczność z tą usługą.

Globalnie domów odbierających sygnał naziemnej telewizji cyfrowej było w 2012 roku według raportu Digital Terrestial TV Forecasts  211,1 mln. Dla większości tych gospodarstw – 147,6 mln - jest to jedyny dostęp do telewizji. Ta tendencja  utrzyma się w kolejnych pięciu latach. W 2018 roku wszystkich odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej będzie już 552,7 mln, a aż 380 mln z nich będzie odbierało ją jako jedyną telewizję w domu.

- W 2018 roku w 173 mln domów (31 proc. wszystkich z dostępem do naziemnej TV cyfrowej) będzie się oglądać kanały z pakietów cyfrowych nadawanych naziemnie na tzw. drugim ekranie (w sypialni, kuchni, pokoju dziecięcym itd.). W 2012 roku było to jeszcze 64 mln gospodarstw – podaje Digital TV Research.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy