Popyt na wyroby Druteksu, jednego z największych w Europie producentów okien z PVC, od dłuższego czasu jest zdecydowanie wyższy niż spółka jest w stanie ich dostarczyć na rynek. – Brakuje nam mocy produkcyjnych i powierzchni w halach, aby więcej produkować. Z tego powodu inwestujemy około 200 mln zł w rozbudowę posiadanego zakładu – mówi Leszek Gierszewski, prezes i większościowy udziałowiec Druteksu. Tylko w tym roku spółka zainwestuje około 80 mln zł. Dzięki temu na początku 2014 r. będzie mogła zwiększyć produkcję.
Drutex w swoje ofercie poza oknami z PVC ma również okna drewniane i aluminiowe. Produkuje również drzwi, fasady i rolety. Wkrótce do jego oferty trafią też bramy. – Fasady i rolety moglibyśmy sprzedawać w zdecydowanie większych ilościach niż ma to miejsce obecnie, ale tak jak w przypadku okien nie mamy dziś już żadnych wolnych mocy. Po zakończeniu pierwszego etapu inwestycji to się jednak zmieni – twierdzi Gierszewski.
Informuje, że po zakończeniu wszystkich przewidzianych dziś inwestycji Drutex zwiększy produkcję okien z 5 tys. na dobę do 10 tys. W efekcie rocznie będzie w stanie sprzedawać ponad 2 mln okien. Spółka ze sprzedaży tego typu wyrobów uzyskuje obecnie około 95 proc. przychodów, czyli ponad 400 mln zł rocznie.
Sukces Drutex osiąga nie tylko w kraju, ale i za granicą. – Szacujemy, że około 70 proc. naszych wyrobów bezpośrednio i za pośrednictwem innych firm trafia na rynki zagraniczne. Szczególnie dużo eksportujemy do Niemiec, Francji, Włoch oraz krajów Beneluksu i Skandynawii – informuje Gierszewski. Wyroby spółki trafiają też do Meksyku czy Australii.
O pozycji Druteksu na rynku europejskim decyduje w dużej mierze logistyka. Firma, jako jedna z nielicznych w branży, nie tylko posiada własną flotę prawie 200 pojazdów, ale również zapewnia jedne z najkrótszych na rynku terminy realizacji zamówień. Wynoszą one 7 dni w całej Europie.