Jeśli do połowy stycznia na tory wyjeżdżały 53 składy dziennie, od jutra będzie ich aż 72.
Wymiana rozjazdów została przeprowadzona w ciągu 14 dni. To jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją grodziskiej stacji. Od listopada pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego, gdzie zamontowano nową wiatę. Obecnie powstaje kolejny peron przylegający do budynku dworca oraz przejście podziemne. Na stacji wymieniono wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem i zamontowano również 4 najnowocześniejsze rozjazdy, pozwalające na zmianę toru przy prędkości 130 km/h.
Nowy układ torów w Grodzisku pozwala na postoje pociągów dalekobieżnych, dzięki czemu pomiędzy godzinami 6 a 9 rano z Grodziska do Warszawy będą odjeżdżały 3 składy, jadące bezpośrednio do Warszawy Zachodniej w czasie krótszym niż 18 minut. W rezultacie do dyspozycji będzie o 19 połączeń więcej.
Wzrost przepustowości na modernizowanej linii pozwoli do minimum ograniczyć utrudnienia związane z następnym etapem prac w Pruszkowie. Od 1 lutego startuje tam ostatnia faza przebudowy mostu nad rzeką Utratą. Prace na stacji w wymagały krótkotrwałego ograniczenia liczby połączeń. W celu zapewnienia dojazdu do stolicy, na czas robót uruchomiona była zastępcza komunikacja autobusowa w kierunku Milanówka.
PKP PLK na trasie Warszawa – Skierniewice przebudowały dotychczas około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów.