Więcej pociągów pod Warszawą

Wzrośnie liczba połączeń kolejowych na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki. PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły wymianę rozjazdów na stacji w Grodzisku, dzięki czemu od soboty zwiększa się liczba pociągów kursujących na tej rasie.

Aktualizacja: 21.02.2015 10:11 Publikacja: 30.01.2015 13:02

Wzrośnie liczba połączeń kolejowych na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki.

Wzrośnie liczba połączeń kolejowych na trasie Warszawa – Grodzisk Mazowiecki.

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski Bartek Sadowski

Jeśli do połowy stycznia na tory wyjeżdżały 53 składy dziennie, od jutra będzie ich aż 72.

Wymiana rozjazdów została przeprowadzona w ciągu 14 dni. To jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją grodziskiej stacji. Od listopada pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego, gdzie zamontowano nową wiatę. Obecnie powstaje kolejny peron przylegający do budynku dworca oraz przejście podziemne. Na stacji wymieniono wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem i zamontowano również 4 najnowocześniejsze rozjazdy, pozwalające na zmianę toru przy prędkości 130 km/h.

Nowy układ torów w Grodzisku pozwala na postoje pociągów dalekobieżnych, dzięki czemu pomiędzy godzinami 6 a 9 rano z Grodziska do Warszawy będą odjeżdżały 3 składy, jadące bezpośrednio do Warszawy Zachodniej w czasie krótszym niż 18 minut. W rezultacie do dyspozycji będzie o 19 połączeń więcej.

Wzrost przepustowości na modernizowanej linii pozwoli do minimum ograniczyć utrudnienia związane z następnym etapem prac w Pruszkowie. Od 1 lutego startuje tam ostatnia faza przebudowy mostu nad rzeką Utratą. Prace na stacji w wymagały krótkotrwałego ograniczenia liczby połączeń. W celu zapewnienia dojazdu do stolicy, na czas robót uruchomiona była zastępcza komunikacja autobusowa w kierunku Milanówka.

PKP PLK na trasie Warszawa – Skierniewice przebudowały dotychczas około 100 km torów. Modernizacja objęła również wymianę 86 rozjazdów i rozwieszenie 125 km sieci trakcyjnej. Położono już ponad 170 tysięcy nowych podkładów.

Ostatni etap prac, poza stacją Grodzisk Mazowiecki, obejmuje 13 km odcinek Żyrardów - Grodzisk Mazowiecki. Budowane są nowe tory i cztery perony w Międzyborowie i Jaktorowie. Gotowy jest system sterowania ruchem, a wszystkie roboty na tym odcinku zakończą się w drugiej połowie roku.

Linia Grodzisk Mazowiecki – Warszawa jest kluczowym odcinkiem trasy z Warszawy m.in. do Katowic, Krakowa i Wrocławia. Nowe tory na tym bardzo obciążonym ruchem kolejowym odcinku pozwoliły również na poprawę punktualności składów.

Jeśli do połowy stycznia na tory wyjeżdżały 53 składy dziennie, od jutra będzie ich aż 72.

Wymiana rozjazdów została przeprowadzona w ciągu 14 dni. To jedno z ostatnich zadań związanych z modernizacją grodziskiej stacji. Od listopada pasażerowie korzystają z nowego peronu wyspowego, gdzie zamontowano nową wiatę. Obecnie powstaje kolejny peron przylegający do budynku dworca oraz przejście podziemne. Na stacji wymieniono wszystkie tory, urządzenia sterowania ruchem i zamontowano również 4 najnowocześniejsze rozjazdy, pozwalające na zmianę toru przy prędkości 130 km/h.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy