Reklama
Rozwiń
Reklama

Europejscy producenci boją się nowych norm testów

Europejskie firmy samochodowe prowadzą lobbying za odroczeniem o 3 lata nowych norm, które ograniczą im możliwość chwalenia się oszczędnymi pojazdami.

Publikacja: 06.05.2015 16:25

Komisja Europejska chce zaostrzyć warunki testowania nowych samochodów dla zlikwidowania luk, które pozwalają jeździć nimi po nierealnie gładkich nawierzchniach czy oklejać taśmami drzwi i okna. Chce wprowadzenia od września 2017 surowszych norm.

Z kolei dokument przedstawiający stanowisko branży motoryzacyjnej opracowany przez organizację producentów ACEA stwierdza, że sektor nie może uwzględnić testowania pojazdów wcześniej jak od 1 stycznia 2020. Dokument stwierdza, że dodatkowa zwłoka może być potrzebna, aby wszyscy producenci mieli dość czasu na przetestowanie nowych pojazdów zgodnie z  nowymi regułami.

Opracowanie Komisji opublikowane w 2013 r. wykazało,  że laboratoryjnymi technikami można wyjaśnić spadek o około jedną trzecią emisji  spalin samochodowych w wyniku zmniejszenia zużycia paliwa.

Czwartkowe spotkanie przedstawicieli krajów Unii i Komisji Europejskiej zadecyduje, jakie techniki będą dopuszczalne przy testowaniu pojazdów, a także o dacie wejścia w  życie nowych przepisów.

- Wszyscy dobrze wiemy, że podrasowane dane o oszczędności paliwa są bezpośrednim wynikiem testów laboratoryjnych dokonywanych przez producentów. Rządy krajów Unii będą mieć okazję w ten czwartek położyć kres temu oszukiwaniu od 2017 r. - stwierdził Greg Archer z organizacji Transport & Environment walczącej o ekologię w  transporcie.

Reklama
Reklama

Branża samochodowa wywalczyła już pewne ustępstwo, gdy Niemcy, największy producent samochodów wygrały kampanię na rzecz odroczenia o rok propozycji Komisji o ograniczeniu norm emisji spalin do 95 g CO2/km od 2020 r.

Komisja Europejska chce zaostrzyć warunki testowania nowych samochodów dla zlikwidowania luk, które pozwalają jeździć nimi po nierealnie gładkich nawierzchniach czy oklejać taśmami drzwi i okna. Chce wprowadzenia od września 2017 surowszych norm.

Z kolei dokument przedstawiający stanowisko branży motoryzacyjnej opracowany przez organizację producentów ACEA stwierdza, że sektor nie może uwzględnić testowania pojazdów wcześniej jak od 1 stycznia 2020. Dokument stwierdza, że dodatkowa zwłoka może być potrzebna, aby wszyscy producenci mieli dość czasu na przetestowanie nowych pojazdów zgodnie z  nowymi regułami.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama