Europejscy producenci boją się nowych norm testów

Europejskie firmy samochodowe prowadzą lobbying za odroczeniem o 3 lata nowych norm, które ograniczą im możliwość chwalenia się oszczędnymi pojazdami.

Publikacja: 06.05.2015 16:25

Komisja Europejska chce zaostrzyć warunki testowania nowych samochodów dla zlikwidowania luk, które pozwalają jeździć nimi po nierealnie gładkich nawierzchniach czy oklejać taśmami drzwi i okna. Chce wprowadzenia od września 2017 surowszych norm.

Z kolei dokument przedstawiający stanowisko branży motoryzacyjnej opracowany przez organizację producentów ACEA stwierdza, że sektor nie może uwzględnić testowania pojazdów wcześniej jak od 1 stycznia 2020. Dokument stwierdza, że dodatkowa zwłoka może być potrzebna, aby wszyscy producenci mieli dość czasu na przetestowanie nowych pojazdów zgodnie z  nowymi regułami.

Opracowanie Komisji opublikowane w 2013 r. wykazało,  że laboratoryjnymi technikami można wyjaśnić spadek o około jedną trzecią emisji  spalin samochodowych w wyniku zmniejszenia zużycia paliwa.

Czwartkowe spotkanie przedstawicieli krajów Unii i Komisji Europejskiej zadecyduje, jakie techniki będą dopuszczalne przy testowaniu pojazdów, a także o dacie wejścia w  życie nowych przepisów.

- Wszyscy dobrze wiemy, że podrasowane dane o oszczędności paliwa są bezpośrednim wynikiem testów laboratoryjnych dokonywanych przez producentów. Rządy krajów Unii będą mieć okazję w ten czwartek położyć kres temu oszukiwaniu od 2017 r. - stwierdził Greg Archer z organizacji Transport & Environment walczącej o ekologię w  transporcie.

Branża samochodowa wywalczyła już pewne ustępstwo, gdy Niemcy, największy producent samochodów wygrały kampanię na rzecz odroczenia o rok propozycji Komisji o ograniczeniu norm emisji spalin do 95 g CO2/km od 2020 r.

Komisja Europejska chce zaostrzyć warunki testowania nowych samochodów dla zlikwidowania luk, które pozwalają jeździć nimi po nierealnie gładkich nawierzchniach czy oklejać taśmami drzwi i okna. Chce wprowadzenia od września 2017 surowszych norm.

Z kolei dokument przedstawiający stanowisko branży motoryzacyjnej opracowany przez organizację producentów ACEA stwierdza, że sektor nie może uwzględnić testowania pojazdów wcześniej jak od 1 stycznia 2020. Dokument stwierdza, że dodatkowa zwłoka może być potrzebna, aby wszyscy producenci mieli dość czasu na przetestowanie nowych pojazdów zgodnie z  nowymi regułami.

Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne