Reklama
Rozwiń
Reklama

Energetyka: Nadchodzi czas przełomowych decyzji

Priorytetem rządu będzie atom, ale uwagę branży przykują raczej aukcje rynku mocy.

Aktualizacja: 09.01.2018 20:34 Publikacja: 09.01.2018 20:00

Foto: 123RF

Słowo „atom" będzie w tym roku odmieniane przez wszystkie przypadki. Ministerstwo Energii na styczeń zapowiada konkrety w sprawie nowego harmonogramu inwestycji.

Ministerstwo szuka modelu finansowego. Nie wyklucza emisji obligacji ani włączania kolejnych partnerów do atomowej spółki PGE EJ1 (70 proc. należy do PGE, a po 10 proc. do Tauronu, Enei i KGHM). Mają oni wziąć na siebie projekt wart 80 mld zł. – Nie wykluczamy udziału PKN czy PZU, jeśli będzie zainteresowanie z ich strony – mówią nasi rozmówcy w ME. Przekonują, że prąd z elektrowni jądrowej może być tani, o ile spłatę inwestycji rozłoży się na cały okres jej funkcjonowania, czyli 50–60 lat, a nie na 30 lat. Prawdopodobnie przez cały 2018 trwać będą też prekwalifikacje, które mają wyłonić dostawcę technologii.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama