Po zlikwidowaniu sklepu internetowego czy programu lojalnościowego Clubcard teraz przyszła pora na wygaszanie kolejnych usług. – W związku z procesem zamykania sklepów Tesco w Polsce wszystkie bony towarowe, żywieniowe e-bony, eVouchery i karty podarunkowe oraz żywieniowe Tesco będą realizowane w otwartych sklepach sieci do 28.10.2021 r. – podaje firma na stronie internetowej.
Brytyjski gigant podpisał umowę na sprzedaż większości swoich polskich sklepów w czerwcu 2020 r., nabywcą jest duńska sieć Netto. UOKiK wydał zgodę na transakcję w marcu 2021 r. Umowa opiewała na ok. 900 mln zł, dotyczyła ponad 300 polskich sklepów, ale nie były to wszystkie lokalizacje. Część Tesco sprzedawało innym operatorom oddzielnie.
Już w marcu tego roku firma ogłosiła także zamiar zlikwidowania biur głównych w Krakowie i w Warszawie, które miały zostać zastąpione przez mniejsze biura regionalne. Restrukturyzacja dotyczy również tych sklepów, które będą zmniejszane lub zamykane, oraz tych, w których zlikwidowane zostały pewne funkcje lub usługi. Dodatkowo w dwóch centrach dystrybucyjnych Tesco Polska ograniczona i uproszczona zostanie część administracyjna. W sumie ponad 1,2 tys. już zostało objętych procesem zwolnień grupowych.
Netto w styczniu zapowiadało, iż cały proces zmiany marki wszystkich sklepów Tesco oraz integracji struktur firm zajmie ok. półtora roku. – Zdecydowana większość sklepów Tesco, które w ramach procesu konwersji przekształcane są do formatu Netto, to placówki z powierzchnią odpowiadającą standardowi Netto. Te obiekty, które pod szyldem Tesco działały jako hipermarkety, wymagają dostosowania do potrzeb Netto, które funkcjonuje jako sieć dyskontowa, ze sklepami o powierzchni do około 1 tys. mkw. – mówi Jerzy Tymofiejew, odpowiedzialny za inwestycje w Netto Polska. – Taka sytuacja dotyczyła m.in. otwartych już sklepów Netto w miejsce Tesco w Szczecinku czy w Kostrzynie nad Odrą. W takich przypadkach powierzchnia niewykorzystana pod sklep Netto przeznaczona jest na cele komercyjne – dodaje.