Około 60 tysięcy abonentów zdobyło w 2009 r. dziewięć największych sieci kablowych (zorganizowanych w Polskiej Izbie Komunikacji Elektronicznej) - wynika z zebranych przez nas danych. Na koniec grudnia obsługiwały one 3,219 mln abonentów. Przyrost jest nieznaczny, ale trzeba pamiętać, że strategia operatorów polega na tym, aby jednemu abonentowi oferować jak najwięcej usług.
W przypadku UPC, z dwóch usług korzystało na koniec roku 23,8 proc. klientów, a z trzech 14,2 proc. W Multimedia Polska proporcje te były inne: 31,7 proc. abonentów sieci korzystało z dwóch usług, a 13,2 proc. z trzech. Sieci migrują klientów telewizji analogowej na cyfrową. W efekcie około 1/3 abonentów sieci kablowych korzysta już z cyfrowej telewizji. Przybyło ich w Polsce w rok 315,5 tys. W tym samym czasie liczba abonentów korzystających z telewizji analogowej skurczyła się o 410,8 tys. Kablówki zdobyły w ubiegłym roku 210,2 tys. użytkowników stacjonarnego dostępu do Internetu.