Francuzi poinformowali dzień wcześniej o operacji podwyższenia kapitału o 3 mld euro na zredukowanie długu i na kupno małych lub średnich firm. Specjaliści od branży spożywczej cytowani przez dziennik uważają, że Danone może użyć części tych pieniędzy na kupno we Włoszech np. Parmalata i innego producenta nabiału Granarolo, zwłaszcza jego marki jogurtów Yomo.

– Takie spekulacje mogą wywołać krótkotrwały wzrost notowań firmy z Parmy – uważa analityk z Mediobanca Chiara Rotelli. Jej zdaniem kupno Parmalata jest jednak mało prawdopodobne, bo stworzyłoby problemy antytrustowe, gdyż Danone ma już mocną pozycję na włoskim rynku produktów mlecznych.

Parmalat zbankrutował w 2003 r. po wykryciu niedoboru 4 mld euro i niemożności spłaty 14 mld euro długu. Po drastycznej restrukturyzacji wrócił na giełdę w 2005 r. [i]—afp, reuters[/i]