Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 25.08.2025 22:06 Publikacja: 05.03.2024 18:47
Caroline Derpienski
Foto: FOTON/PAP
W lipcu 2023 roku w mediach społecznościowych Katarzyny Nosowskiej pojawiła się parodystyczna reklama jednego z produktów firmy Danone. Przystrojona w blond perukę Nosowska z mocnym makijażem i w czerwonej sukni opowiadała udając amerykański akcent dlaczego „opuściła” Polskę. Satyra ta nie spodobała się Caroline Derpienski, która uznała, że jest ona bezprawnym wykorzystaniem jej wizerunku i hejtem pod jej adresem. Zapowiedziała wtedy kroki prawne.
- Naszym zdaniem reklama Danone, trafiająca także do osób nieletnich, daleko wykracza poza sferę dozwolonej satyry i konwencji żartu; narusza moje dobra osobiste, stanowi przejaw hejtu, mowy nienawiści i gaslightingu. Treść i forma reklamy w naszej ocenie wypełnia nadto przesłanki nieuczciwej konkurencji, jest sprzeczna z zasadami współżycia społecznego i i dobrymi obyczajami, a także ze zwyczajnym poczuciem przyzwoitości – pisała celebrytka.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Weto prezydenta Karola Nawrockiego do nowelizacji ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy to nie tylko 800+. To także...
Rosja stawia warunki nie do przyjęcia dla Ukrainy, polski rząd szykuje podwyżki podatków. Gospodarka Niemiec znó...
Należący do grupy BGK fundusz Vinci zainwestuje 40 mln zł w fińsko-polską spółkę Iceye, która wytwarza mikrosate...
Potwierdziły się doniesienia medialne o przejęciu udziałów w Intelu przez rząd USA. Sekretarz handlu, Howard Lut...
Gwałtowny spadek poziomu Morza Kaspijskiego wpływa na porty, kurorty i dostawy ropy naftowej. Powoduje też katas...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas