Acxiom: polscy użytkownicy komórek to atrakcyjna grupa docelowa

Publikacja: 14.09.2009 01:01

Acxiom: polscy użytkownicy komórek to atrakcyjna grupa docelowa

Mimo upowszechnienia telefonii komórkowej w Poslce, jej użytkownicy wciąż wyróżniają się siłą nabywczą, wydatkami i wiekiem.

- Ponad 30 proc. polskich użytkowników komórek nie skończyło jeszcze 30 lat. Jedna trzecia użytkowników wydaje na rachunki telefoniczne więcej niż 200 zł miesięcznie. Wśród użytkowników telefonów komórkowych jest dwa razy więcej internautów niż wśród osób, które komórką się nie posługują - wynika z ustaleń Acxiom. Badanie przeprowadzono na próbie 530 tys. użytkowników telefonów komórkowych, wyłonionych z ogółu ponad 2 mln osób, do których Acxiom rozesłał swoje ankiety. Mimo dużej próby badawczej, badanie nie jest reprezentatywne dla całego społeczeństwa.

Obraz z raportu Acxiom uzupełniają niedawne badania Ericsson Consumer Lab. Wynika z nich, że aż 41 proc. polskich użytkowników komórek (penetracja telefonii przenośnej to wg. Ericssona 85 proc.), to młodzi, poszukujący nowości klienci. Wśród nich największą grupę (13 proc.) stanowią „miłośnicy modnych gadżetów". Następnie w kolejności plasują się „eksperymentatorzy" (12 proc.), oraz „przebojowa młodzież" i „typowa młodzież" (po 8 proc.).

Jak zauważają eksperci Acxiom, wśród przebadanych przez firmę 530 tys. osób dwukrotnie częściej niż w pozostałej części populacji zdarzają się osoby, których zarobki wynoszą więcej niż 4 tys. zł netto.

Acxiom: polscy użytkownicy komórek to atrakcyjna grupa docelowa

Mimo upowszechnienia telefonii komórkowej w Poslce, jej użytkownicy wciąż wyróżniają się siłą nabywczą, wydatkami i wiekiem.

Pozostało 88% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy