Towarzystwo należy do grupy Allianz i oferuje polisy turystyczne, usługi assistance (pomocy) i ubezpieczenia opieki.

– Wobec kryzysu Polacy wybierali po prostu tańsze wyjazdy – mówi Robert Drozd, kierownik ds. rozwoju rynku w Mondial Assistance. Prawie 80 procent przychodów ze sprzedaży swoich polis turystycznych Mondial Assistance otrzymuje od touroperatorów. Choć firma odnotowała 4-proc. wzrost liczby sprzedanych polis, to przy 18-proc. spadku średniej ceny ubezpieczenia przełożyło się to na 14-proc. spadek zbieranych składek.

[wyimek]2100 zł wynosi średnia cena wycieczki kupowanej w tym roku przez Polaków w biurze Neckermann[/wyimek]

Najbardziej dramatyczny spadek sprzedaży (o 57 proc.) nastąpił w przypadku współpracy z liniami lotniczymi. – Tu główną przyczyną załamania był upadek Centralwings, z którym współpracowaliśmy – wyjaśnia Robert Drozd. Kolejną zaś unijne dyrektywy zabraniające automatycznego dołączania polis do biletów lotniczych. Wyjątkowo dynamicznie rozwija się natomiast sprzedaż ubezpieczeń turystycznych przez Internet (przez stronę Elvia.pl). Mondial Assistance chwali się tu ponad 100-proc. wzrostem przychodów ze składek. Tu jednak średnia cena polisy jest wyższa niż u touroperatorów. – To dlatego, że klient dokonujący zakupu takiej polisy w Internecie jest bardziej świadomy, a co za tym idzie, wyższa jest też ich szkodowość – wyjaśnia Rafał Mrozowski z Mondial Assistance.

Na przyszły rok firma prognozuje 5-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży polis turystycznych (w tym roku zebrała dotychczas 9,03 mln złotych). Największa dynamika spodziewana jest w sprzedaży internetowej. Ubezpieczyciel ma nadzieję, że udział direct w jego portfelu wzrośnie do 10 proc. z obecnych 7 proc.