Jej akcje zyskały w Brukseli 4,6 proc. Skorzystał na tym też Heineken; jego walory zdrożały w Amsterdamie o 2,3 proc.

Producent m.in. piw Budweiser, Stella Arttois i Beck’s przyznał, że nie liczył na taki zysk (EBITDA 3,35 mld dol.) i wielkość sprzedaży (+2,1 proc.). W Brazylii sprzedaż piw Brahma i Skol skoczyła o 13,7 proc., co pozwoliło grupie zwiększyć udział rynkowy do 69,9 z 67,6 proc. Brytyjscy kibice piłki nożnej pili więcej Budweisera, co wyrównało spadek w Kanadzie o 7,1 proc. i w USA o 3.

Browar zabezpieczył się już przed wzrostem cen jęczmienia słodowego, innych zbóż i chmielu. – Wysokość tego hedgingu jest różna w regionach, ale zabezpieczenie jest dostateczne nie tylko do końca roku, ale i na cały 2011 r. – zapewnił Felipe Dutra odpowiedzialny za finanse. Nie spodziewa się skutków wzrostu cen zbóż na wyniki AB InBEV wcześniej niż w 2012 r.