Nowe sposoby identyfikacji klientów bankowych

Już wkrótce klienci polskich banków mogą być identyfikowani na podstawie ich głosu. To kolejne zastosowanie technologii biometrycznej

Publikacja: 18.01.2011 15:10

Nowe sposoby identyfikacji klientów bankowych

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Instytucje finansowe testują tzw. biometrię głosową, technologię polegającą na potwierdzaniu tożsamości danej osoby na podstawie unikalnych cech jej głosu. Prace nad takimi rozwiązaniami prowadzi m.in. największy bank na naszym rynku - PKO Bank Polski.

Otwiera się on również na nowe technologie związane z bezpieczeństwem dostępu do środków, poszukując rozwiązań umożliwiających m.in. zdalną identyfikację swoich klientów. - Wśród testowanych technologii znajdują się także wykorzystujące biometrię, w tym biometrię głosową - potwierdza Elżbieta Anders z PKO BP.

Wstępne rozmowy dotyczące biometrii głosowej prowadzi także Deutsche Bank PBC. - Jeśli pozytywnie ocenimy testy, to wdrożenie takiej technologii będzie możliwe już w 2012 roku - zapowiada Sabina Salamon, z Deutsche Banku.

Potwierdzenie tożsamości klienta na podstawie cech jego głosu może mieć zastosowanie dla usług świadczonych przez infolinię. W bankach biometrię głosową stosuje się, aby zweryfikować tożsamość osoby, która chce uzyskać telefoniczny dostęp do indywidualnych usług bankowych lub poufnych informacji np. o stanie konta.

Amerykańska firma Nuance Communications oferująca nową technologię zapewnia, że w takich przypadkach zastosowanie identyfikacji i weryfikacji głosowej może skrócić czas trwania uwierzytelniania z kilkudziesięciu do kilku sekund, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo.

Banki zaczęły już wdrażać technologię biometryczną w bankomatach, co pozwala wypłacać pieniądze przykładając palec do specjalnego czytnika, zamiast wpisywać PIN na klawiaturze. Weryfikacja użytkownika odbędzie się na podstawie analizy wzoru naczyń krwionośnych z wprowadzonym wcześniej wzorem. Takie urządzenia instaluje Bank Polskiej Spółdzielczości, a testowo także Bank Zachodni WBK.

Instytucje finansowe testują tzw. biometrię głosową, technologię polegającą na potwierdzaniu tożsamości danej osoby na podstawie unikalnych cech jej głosu. Prace nad takimi rozwiązaniami prowadzi m.in. największy bank na naszym rynku - PKO Bank Polski.

Otwiera się on również na nowe technologie związane z bezpieczeństwem dostępu do środków, poszukując rozwiązań umożliwiających m.in. zdalną identyfikację swoich klientów. - Wśród testowanych technologii znajdują się także wykorzystujące biometrię, w tym biometrię głosową - potwierdza Elżbieta Anders z PKO BP.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy