Instytucje finansowe testują tzw. biometrię głosową, technologię polegającą na potwierdzaniu tożsamości danej osoby na podstawie unikalnych cech jej głosu. Prace nad takimi rozwiązaniami prowadzi m.in. największy bank na naszym rynku - PKO Bank Polski.
Otwiera się on również na nowe technologie związane z bezpieczeństwem dostępu do środków, poszukując rozwiązań umożliwiających m.in. zdalną identyfikację swoich klientów. - Wśród testowanych technologii znajdują się także wykorzystujące biometrię, w tym biometrię głosową - potwierdza Elżbieta Anders z PKO BP.
Wstępne rozmowy dotyczące biometrii głosowej prowadzi także Deutsche Bank PBC. - Jeśli pozytywnie ocenimy testy, to wdrożenie takiej technologii będzie możliwe już w 2012 roku - zapowiada Sabina Salamon, z Deutsche Banku.
Potwierdzenie tożsamości klienta na podstawie cech jego głosu może mieć zastosowanie dla usług świadczonych przez infolinię. W bankach biometrię głosową stosuje się, aby zweryfikować tożsamość osoby, która chce uzyskać telefoniczny dostęp do indywidualnych usług bankowych lub poufnych informacji np. o stanie konta.
Amerykańska firma Nuance Communications oferująca nową technologię zapewnia, że w takich przypadkach zastosowanie identyfikacji i weryfikacji głosowej może skrócić czas trwania uwierzytelniania z kilkudziesięciu do kilku sekund, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo.