Banki poprawiają systemy bankowości internetowej, dodając kolejne usługi i ułatwiając sposób korzystania z serwisów transakcyjnych. To coraz bardziej popularny sposób obsługi kont osobistych. Liczba aktywnych klientów indywidualnych korzystających z bankowości internetowej już po trzecim kwartale ubiegłego roku przekroczyła 9 mln, a bankowcy przewidują, że co rok będzie ich przybywać co najmniej 1 mln. Dlatego banki, które chcą być konkurencyjne muszą poprawiać systemy transakcyjne.
ING Bank Śląski na początku marca przedstawi nową wersję systemu bankowości internetowej. Zmieni się sposób nawigacji i będzie podobny do stosowanego w telefonach typu iPhone.
- Głównym celem zmiany jest poprawa ergonomii korzystania z serwisu, intuicyjności, przejrzystości oraz nawigacji pomiędzy stronami - deklaruje Piotr Utrata z ING Banku Śląskiego. Zmiany wprowadzą także dwa największe banki na rynku. PKO BP wybiera agencję interaktywną, we współpracy z którą realizowane będą projekty dotyczące serwisów transakcyjnych dla klientów.
Bank wprowadzi udostępni drogą internetową nowe usługi i funkcje, ale na razie nie zdradza szczegółów. Z kolei w Pekao już niedługo w serwisie transakcyjnym będzie dostępny bilans finansów. Nowa funkcja ma pozwolić klientom na łatwą kontrolę stanu rachunków dzięki podsumowaniu wszystkich aktywów (rachunków, lokat, funduszy) oraz pasywów (wykorzystanych limitów na kartach kredytowych, kredytów, pożyczek). Podobną usługę wprowadził już Meritum Bank. Bank BPS od początku lutego wprowadził nową bankowość internetową.
- Będą dostępne wszystkie sposoby autoryzacji, wprowadzimy nowe funkcjonalności m.in. przelewy zagraniczne, zlecenia z dowolną datą, ubezpieczenia, dostęp do rachunku maklerskiego. Do końca marca chcemy zmigrować wszystkich klientów detalicznych na nową platformę - mówi Krzysztof Jagielski, wiceprezes BPS. Bank będzie udostępniał nowy system bankom spółdzielczym.