Nowe usługi w serwisach internetowych banków

Ponad połowa z ankietowanych przez nas banków zapowiada udogodnienia w korzystaniu z kont osobistych w internecie. Zmiany wprowadzają m.in. PKO BP, Pekao oraz ING Bank Śląski

Publikacja: 02.02.2011 14:48

Nowe usługi w serwisach internetowych banków

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Banki poprawiają systemy bankowości internetowej, dodając kolejne usługi i ułatwiając sposób korzystania z serwisów transakcyjnych. To coraz bardziej popularny sposób obsługi kont osobistych. Liczba aktywnych klientów indywidualnych korzystających z bankowości internetowej już po trzecim kwartale ubiegłego roku przekroczyła 9 mln, a bankowcy przewidują, że co rok będzie ich przybywać co najmniej 1 mln. Dlatego banki, które chcą być konkurencyjne muszą poprawiać systemy transakcyjne.

ING Bank Śląski na początku marca przedstawi nową wersję systemu bankowości internetowej. Zmieni się sposób nawigacji i będzie podobny do stosowanego w telefonach typu iPhone.

- Głównym celem zmiany jest poprawa ergonomii korzystania z serwisu, intuicyjności, przejrzystości oraz nawigacji pomiędzy stronami - deklaruje Piotr Utrata z ING Banku Śląskiego. Zmiany wprowadzą także dwa największe banki na rynku. PKO BP wybiera agencję interaktywną, we współpracy z którą realizowane będą projekty dotyczące serwisów transakcyjnych dla klientów.

Bank wprowadzi udostępni drogą internetową nowe usługi i funkcje, ale na razie nie zdradza szczegółów. Z kolei w Pekao już niedługo w serwisie transakcyjnym będzie dostępny bilans finansów. Nowa funkcja ma pozwolić klientom na łatwą kontrolę stanu rachunków dzięki podsumowaniu wszystkich aktywów (rachunków, lokat, funduszy) oraz pasywów (wykorzystanych limitów na kartach kredytowych, kredytów, pożyczek). Podobną usługę wprowadził już Meritum Bank. Bank BPS od początku lutego wprowadził nową bankowość internetową.

- Będą dostępne wszystkie sposoby autoryzacji, wprowadzimy nowe funkcjonalności m.in. przelewy zagraniczne, zlecenia z dowolną datą, ubezpieczenia, dostęp do rachunku maklerskiego. Do końca marca chcemy zmigrować wszystkich klientów detalicznych na nową platformę - mówi Krzysztof Jagielski, wiceprezes BPS. Bank będzie udostępniał nowy system bankom spółdzielczym.

mBank i Multibank w najbliższym czasie rozszerzą funkcjonalność wyszukiwarki transakcji w historii rachunków o możliwość filtrowania operacji np. po nazwie czy numerze rachunku odbiorcy. Multibank udostępni klientom możliwość korzystania z przelewów ekspresowych do innych banków, bez pośrednictwa Krajowej Izby Rozliczeniowej i konieczności oczekiwania na sesje księgowania. Środki będą w takim wypadku przekazywane na rachunek odbiorcy w ciągu kilku minut. Ta usługa jest już dostępna w mBanku.

[ramka]Konto osobiste w telefonie

Coraz popularniejsza staje się bankowość mobilna, czyli obsługa rachunku za pomocą telefonu komórkowego. Ostatnio zaproponował ją Bank Millennium. – W pierwszym tygodniu od wprowadzenia usługi pobrało ją i aktywowało ponad 1,5 tys. osób – mówi Ricardo Campos, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Millennium. Pionierem tego typu bankowości był Raiffeisen Bank. Jego klienci za kilka dni będą mieli możliwość wykonywania transakcji o wartości do 400 zł bez potrzeby podawania dodatkowych haseł do jej autoryzacji.

Banki udostępniają tę technologię np. telefonom z systemem Android. [/ramka]

Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Ekonomia
Kraina spierzchniętych ust, kiedyś nazywana Europą
Ekonomia
AI w obszarze compliance to realna pomoc
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień