PayPal pozwał Google'a o kradzież
Marek Druś, AP
Google przedstawił system płatności za pomocą komórki. Natychmiast został pozwany przez rywala, spółkę PayPal, należącą do eBaya, która oskarża go o kradzież.
http://bbp.pb.pl/Issue.aspx?id=6bec6d2d-14e5-4d43-b246-615030e26df5&date=2011-05-30 (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Licytacja o Polkomtel mało prawdopodobną formułą
Urszula Zielińska
Nie ma oficjalnych informacji o tym, jak wyglądać będzie finał sprzedaży Polkomtelu, jednej z największych w naszym regionie Europy transakcji (mówi się nawet o 18 mld zł). – Sprzedający Polkomtel zastrzegają sobie takie przeprowadzenie transakcji, aby do końca utrzymać napięcie konkurencyjne. Nie słyszałem o koncepcji licytacji. Termin składania ostatecznych ofert to obecnie 10 czerwca, ale może się zmienić – powiedziała nam osoba zbliżona do doradców właścicieli sieci Plus. Według naszego rozmówcy trwają procedury związane z due diligence.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1052043_Licytacja_o_Polkomtel__malo_prawdopodobna_formula.html (dostęp płatny)
Operatorzy porównują stawki z rywalami
Tomasz Bohuszewicz
TP i Play uruchomiły na swoich stronach usługę bezpośredniego porównania cen z konkurencją. – Zapraszam do filtrowania – zachęcał Maciej Witucki, prezes grupy TP, na prezentacji nowej oferty internetowej Telekomunikacji Polskiej w ubiegłym tygodniu. Chodziło o porównywarkę cen, gdzie usługa Neostrada TP jest zestawiona z ofertami konkurencji, m.in. Netii i Telefonii Dialog. Na kilkanaście dni przed inicjatywą TP na uruchomienie podobnej usługi zdecydowała się sieć komórkowa Play. – Prezes największego telekomu normalnie nie poświęciłby uwagi promowaniu drugorzędnej usługi. Sądzę, że zrobił to przez rozgłos wokół porównywania cen i optymalizacji wydatków – mówi „Rz" jeden z analityków telekomunikacyjnych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1052041_Operatorzy_porownuja_stawki_z_rywalami.html (dostęp płatny)
Uwaga: infolinia kontrolowana
Grażyna J. Leśniak
Od 1 czerwca 2011 r. infolinia podatkowa będzie nagrywała rozmowy z osobami dzwoniącymi, by zadać pytanie. Jak dowiedziała się „Rz" w Ministerstwie Finansów, już w środę dzwoniący do Krajowej Informacji Podatkowej usłyszą komunikat powiadamiający, że ich rozmowa z pracownikiem biura zostanie utrwalona. – Nagrywanie rozmów jest bezpieczne. Podatnikom może to pomóc, bo faktycznie może się zdarzyć, że jakiś pracownik infolinii wprowadzi ich w błąd. Zarazem i dla nas jest to rozwiązanie dobre. Nagrana rozmowa to dowód, że coś nie zostało opowiedziane albo zostało powiedziane inaczej – tłumaczy Małgorzata Brzoza, rzecznik prasowy Ministerstwa Finansów. I dodaje: – Nikt nie lubi być przecież oskarżany o coś, czego nie powiedział, albo o wypowiedź, która została przekręcona.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1051997_Uwaga:_infolinia_kontrolowana.html (dostęp płatny)
Musimy się dostosować do nowych rozwiązań
Dr inż. Wacław Iszkowski, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji
Polska prezydencja o przyszłości społeczeństwa informacyjnego w Europie powinna mówić optymistycznie. Nie należy, przynajmniej w tym okresie i na tym forum, narzekać na słabą w Polsce infrastrukturę albo brak jeszcze niektórych usług e-administracji. Warto za to prezentować ciekawe rozwiązania w zakresie takich usług nie tylko z Polski, ale też z innych krajów unijnych. Oczywiście w każdej prezentacji należy się pozytywnie odwoływać do założeń europejskiej agendy cyfrowej oraz dążeń unifikacji handlu elektronicznego na rynkach unijnych.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1051911_Musimy_sie_dostosowac_do_nowych_rozwiazan.html (dostęp płatny)
Sieć szerokopasmowa dla Polski
Piotr Muszyński wiceprezes zarządu TP ds. operacyjnych. Odpowiada m.in. za utrzymanie i rozwój sieci oraz IT, a także badania, rozwój i innowacje
W XXI w. sieć szerokopasmowa staje się podstawową infrastrukturą, tak jak kiedyś była nią kolej czy sieć energetyczna. Rozwinięta sieć teleinformatyczna to większy potencjał gospodarczy i większa konkurencyjność na globalnym rynku. Tymczasem według dostępnych statystyk Polska wciąż jeszcze zajmuje jedno z ostatnich miejsc w Unii Europejskiej pod względem rozpowszechnienia szerokopasmowego dostępu do Internetu. Jak wynika z badań zleconych przez UKE – 61,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce ma komputer, a 86,1 proc. z nich ma dostęp do Internetu. W biznesie wygląda to, co zrozumiałe, lepiej – dostęp do sieci ma ponad 91 proc. firm.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1051912_Siec_szerokopasmowa_dla_Polski.html (dostęp płatny)