Dzięki wiadomościom SMS wysyłanym automatycznie przez bank możemy się dowiedzieć, że na konto wpłynął przelew od pracodawcy albo że zleconej płatności nie udało się wykonać z powodu braku środków na ROR. Zostaniemy też ostrzeżeni, gdyby naszą kartą płatniczą posłużył się złodziej, bo dostaniemy informację o transakcji, której nie dokonaliśmy.
Powiadamianie SMS proponują niemal wszystkie liczące się banki. W PKO BP posiadacze kont Inteligo mają dostęp do kilkunastu typów powiadomień, natomiast pozostali klienci mogą raz dziennie otrzymać informację o saldzie na rachunku na koniec poprzedniego dnia roboczego. Podobny lub większy wybór mają klienci innych banków.
Zamawianie informacji o wszystkich możliwych typach zdarzeń nie ma sensu choćby dlatego, że w natłoku mało istotnych wiadomości łatwo będzie przegapić te naprawdę ważne. Spośród wielu opcji warto wybrać tylko te, które w istotny sposób zwiększają bezpieczeństwo lub wygodę korzystania z konta.
Użyteczną funkcją są na pewno powiadomienia o operacjach wykonanych kartą płatniczą. Dzięki nim można natychmiast zauważyć, że karta dostała się w niepowołane ręce i ktoś nielegalnie się nią posługuje. Część banków pozwala klientom wybrać, czy chcą być powiadamiani o takiej transakcji już w momencie założenia blokady na rachunku karty czy dopiero wtedy, gdy płatność zostanie rozliczona. Lepsze jest pierwsze rozwiązanie. Wtedy szybciej dowiemy się o działaniach przestępców i będziemy mogli zastrzec kartę. W niektórych bankach taki monitoring towarzyszy jedynie kartom do ROR i nie da się go zamówić do kart kredytowych. Zwiększeniu bezpieczeństwa służą też alerty dotyczące nieudanych prób zalogowania się do systemu bankowości internetowej.
Wygodną usługą jest informowanie przez bank o każdym wpływie na rachunek (lub każdym na kwotę wyższą niż określona przez klienta), o zakończeniu lokaty terminowej czy o niezrealizowaniu płatności z powodu braku środków na rachunku.