Przegląd prasy – piątek 23 marca

Publikacja: 23.03.2012 08:30

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Pięć najczęstszych pułapek zastawionych na klientów przez operatorów call center

Michał Fura

Kiedy dzwoni pracownik call center z ofertą telewizji, internetu lub wszystkiego naraz, miej się na baczności. Każde nieporozumienie może być użyte przeciwko tobie. I znajdzie odbicie w wyższym rachunku. Gdy każdy ma już średnio dwie komórki, w niemal każdym domu można wybierać między dwoma, a nawet trzema dostawcami telewizji i internetu, a do tego są jeszcze usługi z satelity, operatorzy walczą o klientów jak nigdy. Pracownicy call center każdego z nich codziennie wykonują tysiące telefonów do klientów, namawiając ich do nowych usług.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=404081 (dostęp płatny)

Klientów przybywa, przychody spadają

Michał Fura

Aż 3,2 mln nowych abonentów pozyskali w zeszłym roku operatorzy komórkowi. W tym będzie im trudniej. Orange najszybciej zwiększał przychody, Plus był najbardziej rentowny, ale stracił pozycję wicelidera na rzecz T-Mobile, a Play zdobył najwięcej abonentów – taki jest bilans 2011 r. dla operatorów komórkowych. Orange umocnił się na pozycji lidera, zwiększając liczbę abonentów o kolejne 326 tys., dzięki czemu zakończył rok z 14,65 mln aktywnych klientów. Numerem 2 został T-Mobile, który przyłączył 858 tys. klientów skończył rok, mając ich 14,16 mln.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=404094 (dostęp płatny)

Komu będzie odpowiadać telepraca?

Monika Zakrzewska

Telepraca została wprowadzona do kodeksu pracy w 2007 roku. Miała być antidotum na problem zatrudnienia osób, którym z różnych powodów niełatwo pracować w tradycyjnej formie – mających problemy z poruszaniem się i cierpiących na inne schorzenia, mieszkających w dużej odległości od miejsca pracy, uczących się i studiujących, freelancerów i wreszcie matek wychowujących dzieci czy osób opiekujących się stale osobami zależnymi. Nadzieje okazały się płonne.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=403979 (dostęp płatny)

[srodtytul]Parkiet[/srodtytul]

Były właściciel Liberty uwierzył w Bomi

Katarzyna Kucharczyk

„Parkiet" dowiedział się, kto stoi za Marterią, największym akcjonariuszem Bomi. To Wiesław Wiśniewski, który stworzył sieć sprzedaży telefonów, a potem sprzedał ją Polkomtelowi.

http://archiwum.parkiet.com/artykul/728987_Byly_wlasciciel_Liberty_uwierzyl_w_Bomi.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Puls Biznesu/PB.pl[/srodtytul]

Jak coś kupić, to przez smartfona

Mirosław Konkiel W 2011 r. Europejczycy wydali na zakupy w sieci ponad 824 mld zł, z czego Polacy 18,5 mld zł — wynika z raportu Centre for Retail Research, zrealizowanego dla europejskiej porównywarki cen Kelkoo. Statystyczny Kowalski w ubiegłym roku kupił w sklepach internetowych 15 produktów i wydał na nie około 1882 zł. Spośród wszystkich europejskich krajów Polska wyróżniła się najwyższym wzrostem wartości rynku e-commerce, który w okresie 2010-11 osiągnął 33,5 proc.

http://teleinformatyka.pb.pl/2574576,91293,jak-cos-kupic-to-przez-smartfona

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Wideo z Internetu wraca na ekrany telewizorów

Magdalena Lemańska

Za cztery lata 100 mln domów ma odbierać tzw. hybrydową telewizję Jak szacuje instytut In-Stat, w 2016 r. 100 mln gospodarstw na świecie będzie mieć w domu telewizory lub dekodery umożliwiające oglądanie na telewizorze oprócz zwykłej telewizji także materiałów wideo z sieci.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1131884_Wideo_z%C2%A0Internetu_wraca_na%C2%A0ekrany_telewizorow.html (dostęp płatny)

Trudne współżycie przedsiębiorców telekomunikacyjnych

Marcin Banasik, Marek Mikosza

Interesy operatora pełniącego funkcję gospodarza sieci, a często także jej twórcy, powinny mieć pierwszeństwo przed interesami podmiotu czasowo z niej korzystającego Telekomunikacja jest dziedziną, w której nierozłącznie splatają się dwa rodzaje zagadnień. Pierwsze z nich to infrastruktura techniczna (kable i urządzenia).

http://archiwum.rp.pl/artykul/1131600_Trudne_wspolzycie_przedsiebiorcow_telekomunikacyjnych.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

Pięć najczęstszych pułapek zastawionych na klientów przez operatorów call center

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy