[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]
TVP łowi pieniądze z reklam. Na te z abonamentu nie liczy
Sylwia Czubkowska
Aż 72,5 proc. całego przychodu TVP w 2011 r. pochodziło ze źródeł komercyjnych. To najwyższy udział w Europie – wynika z najnowszego raportu Europejskiej Unii Nadawców W 2011 r. media publiczne w Europie zarobiły prawie 6,5 mld euro ze źródeł komercyjnych. To średnio około 20 proc. telewizyjnych budżetów. Jeszcze w 2006 r. było to 8 mld, czyli ponad jedna czwarta całego przychodu. Na tym tle TVP z budżetem wynoszącym ok. 1,5 mld zł, z czego z zasilenia publicznego w 2011 r. wpłynęło zaledwie około 200 mln zł, wypada jako stacja niezwykle zaradna. Z samych tylko reklam miała w 2011 r. ponad 55 proc. przychodu. Jednak rzecznik prasowy telewizji Jacek Rakowiecki widzi to inaczej: – Tak duży udział źródeł komercyjnych to po prostu efekt niezwykle niskich, wręcz jednych z najniższych na kontynencie wpływów abonamentowych – mówi nam Rakowiecki.
http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455126 (dostęp płatny)