Przegląd prasy – wtorek 16 lipca

Publikacja: 16.07.2013 07:31

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

TVP łowi pieniądze z reklam. Na te z abonamentu nie liczy

Sylwia Czubkowska

Aż 72,5 proc. całego przychodu TVP w 2011 r. pochodziło ze źródeł komercyjnych. To najwyższy udział w Europie – wynika z najnowszego raportu Europejskiej Unii Nadawców W 2011 r. media publiczne w Europie zarobiły prawie 6,5 mld euro ze źródeł komercyjnych. To średnio około 20 proc. telewizyjnych budżetów. Jeszcze w 2006 r. było to 8 mld, czyli ponad jedna czwarta całego przychodu. Na tym tle TVP z budżetem wynoszącym ok. 1,5 mld zł, z czego z zasilenia publicznego w 2011 r. wpłynęło zaledwie około 200 mln zł, wypada jako stacja niezwykle zaradna. Z samych tylko reklam miała w 2011 r. ponad 55 proc. przychodu. Jednak rzecznik prasowy telewizji Jacek Rakowiecki widzi to inaczej: – Tak duży udział źródeł komercyjnych to po prostu efekt niezwykle niskich, wręcz jednych z najniższych na kontynencie wpływów abonamentowych – mówi nam Rakowiecki.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455126 (dostęp płatny)

Tablet w firmie jest użyteczny, ale może być pułapką

Aleksandra Puch

Korzystanie z urządzeń mobilnych zwiększa produktywność. Zezwalając jednak pracownikom na korzystanie w celach służbowych z prywatnych tabletów i smartfonów, należy liczyć się z zagrożeniami. Trzeba zadbać o bezpieczeństwo wewnętrznej sieci i przechowywanych w niej strategicznych danych.

http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=455043 (dostęp płatny)

[srodtytul]Gazeta Wyborcza/Wyborcza.biz[/srodtytul]

Polskie media publiczne jako jedyne w Europie utrzymują się głównie z reklam

Pcyl

Polska jest jedynym krajem w Europie, w którym reklamy są głównym źródłem finansowania mediów publicznych - wynika z raportu Europejskiej Unii Nadawców. W 2011 r. reklamy stanowiły średnio 10,5 proc. przychodu nadawców europejskich, w przypadku polskich było to 55 proc.

http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,14281535,Polskie_media_publiczne_jako_jedyne_w_Europie_utrzymuja.html

[srodtytul]Puls Biznesu[/srodtytul]

M2M urośnie dzięki licznikom i domom

Kamil Kosiński

Rynek automatycznej transmisji danych potroi się w ciągu pięciu lat. Telekomy mogą na tym skorzystać.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231636,71960,m2m-urosnie-dzieki-licznikom-i-domom (dostęp płatny)

Pożegnanie z unijną pomocą na e-biznes

Sylwester Sacharczuk»

Aby dostać e-dotację, nie wystarczy dobry pomysł. Trzeba przede wszystkim zadbać o wysoko punktowane elementy we wniosku.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231623,56449,pozegnanie-z-unijna-pomoca-na-e-biznes (dostęp płatny)

Firmy muszą powalczyć o specjalistów z branży IT

Marta Bellon

Pozyskanie programisty czy informatyka to wyzwanie dla pracodawcy. Dla kandydatów liczy się możliwość rozwoju.

http://pulsbiznesu.pb.pl/3231659,51486,firmy-musza-powalczyc-o-specjalistow-z-branzy-it (dostęp płatny)

[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]

Komórkowy spór o badanie jakości

Urszula Zielińska

Która sieć telefonii mobilnej w Polsce ma najlepszą jakość? Telekomy spierają się o metodę badania. Obok ceny usług to jakość sieci telekomunikacyjnej stanowi ważne kryterium wyboru operatora mobilnego – pokazują badania. To dlatego krajowi gracze starli się o to, jaką metodą jakość swojej sieci badać. Żaden nie chce wypaść gorzej niż konkurent. Tym bardziej że końcowy raport dotrze do konsumentów.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1212017-Komorkowy-spor-o-badanie-jakosci.html (dostęp płatny)

Więcej reklam w iPadowych magazynach

Magdalena Lemańska

Wśród 58 amerykańskich magazynów, które poddały się badaniu zliczającemu powierzchnie reklamowe w papierowych i elektronicznych wydaniach, reklamy na iPadach stanowią już 37 proc.

http://archiwum.rp.pl/artykul/1212018-Wiecej-reklam-w-iPadowych-magazynach.html (dostęp płatny)

[srodtytul]Dziennik Gazeta Prawna [/srodtytul]

TVP łowi pieniądze z reklam. Na te z abonamentu nie liczy

Pozostało 97% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy