Udziałowcy P4, operatora sieci Play, zainwestowali w spółkę 2,61 mld zł, z czego nieco ponad 2,3 mld zł w gotówce, a pozostałą część w postaci aportu sieci sklepów Germanos – wynika z prospektu obligacji operatora sieci Play, do którego dotarł rpkom.pl.
Udziałowcy udzielili też spółce bezpłatnych gwarancji finansowych, które były i jeszcze mogą być przedmiotem analiz fiskusa. W prospekcie można przeczytać m.in., że wynik audytu podatkowego wyniku firmy za 2006 rok wypadł w związku z tym negatywnie i operator musiał rozpoznać dodatkowy dochód z tytułu udzielonych gwarancji w poczet 2006 i 2007 roku.
W okresie 2008-2012 P4 tego nie zrobiło i przyznaje, że istnieje w związku z tym ryzyko podniesienia dochodu o 79 mln zł i wypłaty 15 mln zł podatku. Gwarancje udziałowców zostaną zwolnione wraz ze spłatą zadłużenia wobec China Development Bank.
Istotnym elementem zabezpieczeń finansowania telekomu jest marka, która została wyceniona na 728 mln zł i wniesiona do cypryjskiego wehikułu Play Brand Management.
Strategia P4 zakłada wzrost wolnych przepływów gotówkowych poprzez wzrost udziału w polskim rynku telefonii komórkowej, a co za tym idzie – wyższe przychody. Operator zakłada przy tym stabilizację ARPU, co – uważa – uda się osiągnąć - dzięki taryfom „nielimitowanym" oraz rosnącej penetracji pakietów transmisji danych.