Straż Graniczna wybrała operatorów komórkowych, z których usług będzie korzystać przez cztery lata. Wygląda na to, że Polkomtel i Orange Polska będą obsługiwać po 2200 kart SIM każdy.
Operator sieci Plus wygrał jedną z dwóch części przetargu ogłoszonego przez Komendę Główną Straży Granicznej na świadczenie usług telefonii komórkowej (łączności głosowej, tekstowej (SMS), multimedialnej (MMS) oraz dostępu do zasobów Internetu).
Będą realizowane na rzecz pracowników Straży Granicznej zatrudnionych w dziewięciu placówkach straży granicznej wzdłuż wschodniej granicy a także na lotnisku w Rzeszowie.
Zlecenie obejmuje też utrzymanie lub przeniesienie 1735 numerów do łączności głosowej oraz 50 numerów przeznaczonych do przesyłu danych, a także aktywację 265 nowych numerów do łączności głosowej i 150 numerów do przesyłu danych. Wartość umowy ustalono na prawie 1,09 mln zł brutto. Polkomtel jako jedyny zabiegał o kontrakt.
W drugiej części postępowania spotkali się Orange Polska i T-Mobile Polska. Lepszą ofertę złożył pierwszy z operatorów. Jej wartość wynosiła 0,56 mln zł brutto. W ramach kontraktu Orange Polska będzie świadczyło usług telefonii komórkowej dla pracowników Straży Granicznej z sześciu placówek oraz z lotniska w Poznaniu. Firma utrzyma też lub przeniesie 2000 numerów do łączności głosowej oraz 150 numerów przeznaczonych do przesyłu danych, a także zadba o aktywację 50 nowych numerów do przesyłu danych.