Reklama

ZPP: jak kartel mobilny podniósł koszty Telewizji Polskiej

Publikacja: 09.10.2015 14:41

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opublikował raport, w którym dowodzi, że sprawa zmowy sieci komórkowych na rynku telewizji mobilnej, którą stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, doprowadziła do monopolu na rynku radiodyfuzji, a co za tym idzie nadmiernych kosztów cyfryzacji telewizji naziemnej w kraju.

W uproszczeniu sposób rozumowania autorów raportu jest następujący: gdyby Info-TV-FM, zwycięzca przetargu na częstotliwości DVB-H, uruchomił sprawnie usługi telewizji mobilnej, mógłby następnie z sukcesem (dzięki dowodom na posiadane kompetencje) konkurować z Emitelem o kontrakty z Telewizją Polską na obsługę trzeciego multipleksu telewizji cyfrowej, a TVP zapłaciłaby za usługę o 477 mln zł mniej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama