Woda sprzedaje luksusowe inwestycje deweloperskie

Spółka Portico chciała podbijać rynek nowoczesnymi kinami i galeriami handlowymi. To pierwsze udało się od razu. Z drugim było gorzej. Biznes deweloperski uratował Robert Pawlak. Dziś firma buduje mieszkania nad wodą.

Aktualizacja: 05.08.2017 09:50 Publikacja: 05.08.2017 09:21

Woda sprzedaje luksusowe inwestycje deweloperskie

Foto: Materiały Inwestora

Początki firmy Portico sięgają 1994 r. Dwóch amerykańskich biznesmenów założyło Portico Development. Firma stała wtedy na dwóch nogach. Pomysł na biznes był prosty. Portico buduje centra handlowe z salami kinowymi. Jeden z właścicieli odpowiadał za część deweloperską spółki, drugi - za sieć kin.

Firma, którą wpierały fundusze inwestycyjne, zaczęła skupować w Polsce grunty pod inwestycje. Powstało jednak tylko jedno centrum handlowe, Gemini w Gdyni. Kina Silver Screen odniosły sukces, ale sama działalność deweloperska szła firmie gorzej. Fundusze zaczęły się wycofywać z finansowania jej działalności. Deweloper musiał się pozbyć działek. Wydawało się, że to koniec działalności firmy na rynku budowlanym. Spółka przeszła jednak przekształcenia właścicielskie. Dziś jest w 100 proc. polską firmą.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy