Woda sprzedaje luksusowe inwestycje deweloperskie

Spółka Portico chciała podbijać rynek nowoczesnymi kinami i galeriami handlowymi. To pierwsze udało się od razu. Z drugim było gorzej. Biznes deweloperski uratował Robert Pawlak. Dziś firma buduje mieszkania nad wodą.

Aktualizacja: 05.08.2017 09:50 Publikacja: 05.08.2017 09:21

Woda sprzedaje luksusowe inwestycje deweloperskie

Foto: Materiały Inwestora

Początki firmy Portico sięgają 1994 r. Dwóch amerykańskich biznesmenów założyło Portico Development. Firma stała wtedy na dwóch nogach. Pomysł na biznes był prosty. Portico buduje centra handlowe z salami kinowymi. Jeden z właścicieli odpowiadał za część deweloperską spółki, drugi - za sieć kin.

Firma, którą wpierały fundusze inwestycyjne, zaczęła skupować w Polsce grunty pod inwestycje. Powstało jednak tylko jedno centrum handlowe, Gemini w Gdyni. Kina Silver Screen odniosły sukces, ale sama działalność deweloperska szła firmie gorzej. Fundusze zaczęły się wycofywać z finansowania jej działalności. Deweloper musiał się pozbyć działek. Wydawało się, że to koniec działalności firmy na rynku budowlanym. Spółka przeszła jednak przekształcenia właścicielskie. Dziś jest w 100 proc. polską firmą.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Patronat Rzeczpospolitej
Naukowcy też zadbają o bezpieczeństwo polskiego przemysłu obronnego
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę