Reklama

Woda sprzedaje luksusowe inwestycje deweloperskie

Spółka Portico chciała podbijać rynek nowoczesnymi kinami i galeriami handlowymi. To pierwsze udało się od razu. Z drugim było gorzej. Biznes deweloperski uratował Robert Pawlak. Dziś firma buduje mieszkania nad wodą.

Aktualizacja: 05.08.2017 09:50 Publikacja: 05.08.2017 09:21

Woda sprzedaje luksusowe inwestycje deweloperskie

Foto: Materiały Inwestora

Początki firmy Portico sięgają 1994 r. Dwóch amerykańskich biznesmenów założyło Portico Development. Firma stała wtedy na dwóch nogach. Pomysł na biznes był prosty. Portico buduje centra handlowe z salami kinowymi. Jeden z właścicieli odpowiadał za część deweloperską spółki, drugi - za sieć kin.

Firma, którą wpierały fundusze inwestycyjne, zaczęła skupować w Polsce grunty pod inwestycje. Powstało jednak tylko jedno centrum handlowe, Gemini w Gdyni. Kina Silver Screen odniosły sukces, ale sama działalność deweloperska szła firmie gorzej. Fundusze zaczęły się wycofywać z finansowania jej działalności. Deweloper musiał się pozbyć działek. Wydawało się, że to koniec działalności firmy na rynku budowlanym. Spółka przeszła jednak przekształcenia właścicielskie. Dziś jest w 100 proc. polską firmą.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Reklama
Reklama