Rynek usług kurierskich w Polsce – statystyki
Rynek usług kurierskich w Polsce jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków gospodarki krajowej. W 2016 r. działało na nim około 100 operatorów, którzy obsłużyli prawie 300 milionów paczek, a jego wartość była szacowana na prawie 5 mld złotych. Minęły już czasy, gdy ten rynek był zdominowany przez Pocztę Polską. Obecnie coraz większy udział mają w nim inne firmy, z których usług można skorzystać indywidualnie lub też używając do tego portalu pozwalającego na zyskanie szeregu korzyści. Jednym z nich jest Bliskapaczka.pl.
Bliskapaczka.pl – click & collect na polskim gruncie
Bliskapaczka.pl to przykład zastosowania systemu click & collect, polegającego na przyspieszeniu procesu dokonywania zakupów przez Internet dzięki prostocie składania zamówienia i możliwości odebrania paczki w dogodnym dla siebie miejscu i czasie. Wygodne dla klienta narzędzie w postaci mapki zagregowanej z siecią różnych dostawców, niższe niż standardowo ceny dostawy paczki i szybkie składanie zamówienia (wystarczy kilka kliknięć) powodują, że grono osób korzystających z usług Bliskapaczka.pl stale się powiększa. Wynika to z preferencji polskich klientów – zgodnie z ostatnimi badaniami w tej kwestii, większość z nich jako najlepszą formę dostawy wskazało odbiór paczki w punkcie.
Zaletą Bliskapczka.pl jest także łatwa integracja. Jeśli prowadzimy e-sklep na platformie Magento, PrestaShop czy WooCommerce, za pomocą kilku kliknięć możemy zintegrować ją z systemem nadawania paczek. W szybki sposób można również pobierać z zakończonych transakcji na Allegro dane do zleceń. Mimo rosnącej popularności tego innowacyjnego rozwiązania, Polska nadal jednak pozostaje daleko w tyle, w porównaniu z Europą Zachodnią, gdzie sieci punktów nadawczo-odbiorczych funkcjonują w lokalach usługowych już od wielu lat i są znacznie bardziej rozwinięte.