Reklama

Zreformujmy nauczanie. Niech polscy uczniowie uczą się przedsiębiorczości

W szkole uczniowie dowiadują się, ile procent papryki na świecie wyprodukowały Węgry, a nie tego, jak tworzyć projekty i współpracować – mówi dr inż. Olga Sobolewska, adiunkt na wydziale zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Zreformujmy nauczanie. Niech polscy uczniowie uczą się przedsiębiorczości

Foto: Adobe Stock

Zgadza się pani z tezą, że branża informatyczna należy do najbardziej innowacyjnych i rozwijających się w Polsce?

Trudno się z nią nie zgodzić. Można jednak powiedzieć, że branża informatyczna sama w sobie jest nieco mylnie rozumiana, bo choć jest wyraźnie określona w PKD, to tak naprawdę stanowi nieodłączną część każdego innego sektora: finansowego, medycznego, wytwórczego, rolniczego, usług. Informatyka to ich część wspólna; trudno sobie dziś wyobrazić, żeby którakolwiek z wymienionych branż – zwłaszcza tych innowacyjnych i rozwijających się – sprawnie funkcjonowała bez spoiwa, jakim jest informatyka.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama