Reklama
Rozwiń

Zreformujmy nauczanie. Niech polscy uczniowie uczą się przedsiębiorczości

W szkole uczniowie dowiadują się, ile procent papryki na świecie wyprodukowały Węgry, a nie tego, jak tworzyć projekty i współpracować – mówi dr inż. Olga Sobolewska, adiunkt na wydziale zarządzania Politechniki Warszawskiej.

Publikacja: 22.08.2024 04:30

Zreformujmy nauczanie. Niech polscy uczniowie uczą się przedsiębiorczości

Foto: Adobe Stock

Zgadza się pani z tezą, że branża informatyczna należy do najbardziej innowacyjnych i rozwijających się w Polsce?

Trudno się z nią nie zgodzić. Można jednak powiedzieć, że branża informatyczna sama w sobie jest nieco mylnie rozumiana, bo choć jest wyraźnie określona w PKD, to tak naprawdę stanowi nieodłączną część każdego innego sektora: finansowego, medycznego, wytwórczego, rolniczego, usług. Informatyka to ich część wspólna; trudno sobie dziś wyobrazić, żeby którakolwiek z wymienionych branż – zwłaszcza tych innowacyjnych i rozwijających się – sprawnie funkcjonowała bez spoiwa, jakim jest informatyka.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Sądy i trybunały
Coraz więcej wakatów w Trybunale Konstytucyjnym. Prawnicy mówią, co trzeba zrobić
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawnicy
Prof. Marcin Matczak: Dla mnie to podważalny prezydent
Zawody prawnicze
Rząd zmieni przepisy o zawodach adwokata i radcy. Projekt po wakacjach
Matura i egzamin ósmoklasisty
Uwaga na świadectwa. MEN przypomina szkołom zasady: nieaktualne druki do wymiany
Podatki
Rodzic może stracić ulgi w PIT, jeśli dziecko za dużo zarobi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama