Aktualizacja: 01.05.2025 03:12 Publikacja: 29.08.2022 22:00
Emmanuel Macron wyszedł na dziedziniec Pałacu Elizejskiego, aby powitać „drogiego Mateusza”
Foto: Ludovic MARIN / AFP
To od lat nie była dobra relacja. Jeszcze w 2018 r. Emmanuel Macron objechał kraje Europy Środkowej z wyjątkiem Polski, próbując odizolować pozostającą u władzy w Warszawie Zjednoczoną Prawicę. W Sofii zapewniał, że „Polacy zasługują na coś lepszego”. Usiłował też budować bardziej zintegrowaną Unię opartą o euro, co pozostawiłoby na marginesie nasz kraj.
Ale w Warszawie ton pod adresem Paryża wcale nie był lepszy. Jeszcze w kwietniu Mateusz Morawiecki porównywał liczne wówczas telefony Francuza do Władimira Putina z negocjowaniem z Hitlerem, Putinem czy Pol Potem. Doczekał się w zamian oskarżeń o antysemityzm. A dwa tygodnie temu spod pióra szefa polskiego rządu wyszedł obszerny artykuł opublikowany m.in. w „Le Monde”, który de facto jest druzgocącą krytyką drogiej Macronowi wizji bardziej zintegrowanej, „suwerennej” Unii, w tym euro i idei zniesienia weta przy podejmowaniu przez Unię decyzji w polityce zagranicznej.
Ukraina jest gotowa podpisać umowę o dostępie do surowców naturalnych z USA – podaje Bloomberg, powołując się na...
W rozmowie z ABC News Donald Trump wyraził opinię, że być może Władimir Putin stara się trochę przeciągnąć rozmo...
MSZ Francji oskarżyło rosyjski wywiad wojskowy (GRU) o serię cyberataków, w tym ataków na ministerstwa, firmy z...
Większość państw należących do Inicjatywy Trójmorza na jubileuszowym szczycie będą reprezentowali prezydenci, a...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Przez kilka ostatnich dni nie było powodu, dla którego Putin miałby wystrzeliwać rakiety w obszary cywilne, mias...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas