Reklama

Cudzy wizerunek w reklamie tylko za wyraźną zgodą

Przedsiębiorca, który zamierza wykorzystywać cudzy wizerunek do promowania własnej działalności, powinien mieć na to wyraźne, a nie tylko domniemane zezwolenie.

Aktualizacja: 03.09.2016 13:29 Publikacja: 03.09.2016 13:00

Cudzy wizerunek w reklamie tylko za wyraźną zgodą

Foto: 123RF

Przekonali się o tym państwo L. prowadzący salon fryzjerski, którzy zaangażowali studentkę jako modelkę do prezentacji wykonanych przez siebie fryzur.

Katarzyna R. zgłosiła się do udziału w organizowanej w ich salonie sesji fotograficznej. Wyraziła pisemną zgodę na nieodpłatne utrwalenie jej wizerunku w formie fotografii cyfrowej i analogowej, a także nieodpłatną zgodę na rozpowszechnianie jej wizerunku w formie fotografii analogowej i cyfrowej bez ograniczeń terytorialnych i czasowych za pośrednictwem dowolnego medium.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
W tych miejscach lepiej nie zbierać grzybów. Kary za złamanie przepisów są wysokie
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama