Wartość polskiego rynku magnetowidów sięgnie w tym roku zaledwie 4,6 mln euro, choć jeszcze w 2007 r. było to o 11 proc. więcej. Mimo że dane uwzględniają także modele z wbudowanym odtwarzaczem DVD, popyt na nie systematycznie spada. Magnetowidy powoli odchodzą do historii, podobnie jak kasety VHS, które w zasadzie zniknęły już ze sklepów. Były produkowane od lat 70., potentatem na rynku długo był koncern JVC, ale i on, podobnie jak inne firmy, zaprzestał ich produkcji. Ostatni film w masowej dystrybucji na tym nośniku pojawił się w 2006 r.

Dlatego ci, których skusi atrakcyjna cena magnetowidu z wbudowanym odtwarzaczem DVD, i tak mogą mieć trudności z kupieniem sprzętu. Oferta urządzeń wideo jest niewielka, a niektóre sieci zupełnie zrezygnowały z ich sprzedaży. Jak przyznają analitycy z Euromonitor International, dzisiaj kupowane są już tylko przez osoby, które mają np. stare nagrania z rodzinnych uroczystości, lub przez szkoły.

Jak wynika z danych firmy, w Polsce nie przyjęły się też telewizory z wbudowanymi magnetowidami lub odtwarzaczami DVD. – Zainteresowanie takim sprzętem jest znikome, ale zawsze był to niszowy segment rynku – podaje Euromonitor. W tym roku kupimy ich ok. 2 tys. sztuk. Dwa lata temu sprzedaż wyniosła 5,4 tys. sztuk.