Reklama
Rozwiń
Reklama

Fatalne nastroje niemieckich konsumentów

Nie tylko szefowie firm w Niemczech nie mają powodów do radości. Z ankiety instytutu GfK wynika, że nastroje konsumentów będą gorsze we wrześniu, bo spodziewają się mniejszych dochodów i nie mają zamiaru robić zakupów.

Publikacja: 30.08.2023 17:08

Fatalne nastroje niemieckich konsumentów

Foto: Adobe Stock

Wskaźnik tych nastrojów, spodziewany we wrześniu, zmalał do minus 25,5 pkt wobec lekko skorygowanych minus 24,6 w sierpniu - wynika z ankiety przeprowadzonej przez GfK w dniach 3-14 sierpnia. Analitycy pytani przez Reutersa spodziewali się nikłej poprawy: do minus 24,3 pkt.

- Klimat dotyczący konsumpcji nie wykazuje żadnej wyraźnej tendencji, ani w dół ani w górę i jest na niskim globalnie poziomie. Szanse na długotrwałą poprawę przed końcem roku maleją coraz bardziej — stwierdził ekspert instytutu, Ralf Bürkl. Uważa on, że przeszkodą dla jakiejkolwiek poprawy jest uporczywie wysoka inflacja (6,2 proc. w lipcu).

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Dane gospodarcze
Nastroje konsumenckie Polaków są najlepsze od pandemii. Ale gorsze niż przed nią
Dane gospodarcze
Ile masła w maśle? Kurczflacja opanowała sklepy w Rosji
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w Polsce w dół. Jest najniższa od 2019 r.
Dane gospodarcze
PKB Japonii w dół przez amerykańskie cła. Rząd szykuje pakiet ratunkowy
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Dane gospodarcze
GUS potwierdził: inflacja w październiku spadła najniżej od ponad roku
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama