Na tle globalnych wydatków na luksus, które firma doradcza Bain &Company wyceniła pod koniec 2019 r. na 1,3 biliona euro, czyli ponad 5,5 biliona złotych, Polska wygląda więcej niż skromnie. Jednak nasz rynek luksusu, którego wartość firma audytorsko–doradcza KPMG szacowała w 2019 r. na 25,2 mld złotych (o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej), swoim tempem rozwoju przyciąga coraz więcej globalnych graczy, stwarzając też szanse rozwoju dla sporej grupy krajowych firm. Nie mają one wprawdzie szans na konkurencję w największym segmencie luksusowego rynku - jakim są samochody (według KPMG odpowiadają za niemal dwie trzecie polskich wydatków na luksus), ale bez kompleksów rywalizują na rynku biżuterii, kosmetyków, a także mody. Do tej konkurencji zachęca rosnąca grupa dobrze zarabiających Polaków (powyżej 7, 1 tys. zł brutto miesięcznie), która powiększyła się w 2019 r. do 1,6 mln osób, czyli o 200 tys. w porównaniu z poprzednim rokiem.