Reklama
Rozwiń

Rodzime firmy mają apetyt na luksus

Rosnący w szybkim tempie polski rynek dóbr luksusowych to także szansa dla krajowych producentów selektywnych produktów, na czele z biżuterią i kosmetykami.

Aktualizacja: 02.01.2020 12:59 Publikacja: 02.01.2020 12:53

Rodzime firmy mają apetyt na luksus

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Na tle globalnych wydatków na luksus, które firma doradcza Bain &Company wyceniła pod koniec 2019 r. na 1,3 biliona euro, czyli ponad 5,5 biliona złotych, Polska wygląda więcej niż skromnie. Jednak nasz rynek luksusu, którego wartość firma audytorsko–doradcza KPMG szacowała w 2019 r. na 25,2 mld złotych (o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej), swoim tempem rozwoju przyciąga coraz więcej globalnych graczy, stwarzając też szanse rozwoju dla sporej grupy krajowych firm. Nie mają one wprawdzie szans na konkurencję w największym segmencie luksusowego rynku - jakim są samochody (według KPMG odpowiadają za niemal dwie trzecie polskich wydatków na luksus), ale bez kompleksów rywalizują na rynku biżuterii, kosmetyków, a także mody. Do tej konkurencji zachęca rosnąca grupa dobrze zarabiających Polaków (powyżej 7, 1 tys. zł brutto miesięcznie), która powiększyła się w 2019 r. do 1,6 mln osób, czyli o 200 tys. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Revolut zrobi rewolucję na polskim rynku komórkowym? Sprawdzamy
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI
Biznes
Fundacja rodzinna, czyli międzypokoleniowy skarbiec