Reklama

Rodzime firmy mają apetyt na luksus

Rosnący w szybkim tempie polski rynek dóbr luksusowych to także szansa dla krajowych producentów selektywnych produktów, na czele z biżuterią i kosmetykami.

Aktualizacja: 02.01.2020 12:59 Publikacja: 02.01.2020 12:53

Rodzime firmy mają apetyt na luksus

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Na tle globalnych wydatków na luksus, które firma doradcza Bain &Company wyceniła pod koniec 2019 r. na 1,3 biliona euro, czyli ponad 5,5 biliona złotych, Polska wygląda więcej niż skromnie. Jednak nasz rynek luksusu, którego wartość firma audytorsko–doradcza KPMG szacowała w 2019 r. na 25,2 mld złotych (o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej), swoim tempem rozwoju przyciąga coraz więcej globalnych graczy, stwarzając też szanse rozwoju dla sporej grupy krajowych firm. Nie mają one wprawdzie szans na konkurencję w największym segmencie luksusowego rynku - jakim są samochody (według KPMG odpowiadają za niemal dwie trzecie polskich wydatków na luksus), ale bez kompleksów rywalizują na rynku biżuterii, kosmetyków, a także mody. Do tej konkurencji zachęca rosnąca grupa dobrze zarabiających Polaków (powyżej 7, 1 tys. zł brutto miesięcznie), która powiększyła się w 2019 r. do 1,6 mln osób, czyli o 200 tys. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Nvidia z rekordowymi wynikami, ale akcje spadają przez niepewność w Chinach
Biznes
Rada Gabinetowa, kryzys w AGD i ostrzeżenie branży motoryzacyjnej dla Brukseli
Biznes
Prezydent Karol Nawrocki zawetował dwie kolejne ustawy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes
Kamera rozpozna narodowość i rasę. Totalna inwigilacja w Rosji
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama