Mniejsze za cenę większego

Firmy z branży spożywczej znalazły sposób na cięcie kosztów. Unikają podwyżek cen produktów dyskretnie zmniejszając ich opakowania

Publikacja: 25.08.2008 12:29

Rosnące koszty produkcji i inflacja zmuszają przedsiębiorców do oszczędności.

Koncerny spożywcze ratują się wypuszczając na rynek mniejsze opakowania swoich produktów. Batony Cadbury's, serki Kraft Foods’a, a nawet piwo z browaru Scottish & Newcastle można kupić w sklepach w mniejszych opakowaniach, po starych cenach.

Czekolada Cadbury's Family Share jest o 30 g lżejsza. Podobnie jest z batonami Mars i Snickers.

Zamiast 18 puszek jabłecznika Strongbow oferowanych w wielopaku "party-pack", imprezowicze z Wysp mogą kupić ich jedynie 15. A czipsów Pringle też będzie mniej. Z 200 g pozostało 170 g.

Waitrose oferuje mniejsze opakowania wołowiny. Zamiast 550 g mielonki, można kupić opakowanie o wadze 500 g. Rzecznik Waitrose tłumaczy, że powodem są wyższe ceny mięsa.

Konsumenci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na cenę. Niektórzy nigdy w historii swoich zakupów nie przeliczyli nawet stosunku objętości czy wagi produktu do jego ceny

Według Marka Gerkena, dyrektora handlowego w Scottish & Newcastle, decyzja o mniejszej liczba puszek jabłecznika w wielopakach zapadła po wielu konsultacjach z handlowcami. Inaczej, firma zmuszona byłaby podnieść ceny swojego najbardziej znanego produktu, „party-pack”.

W Polsce podobną strategię zastosował kilkanaście miesięcy temu jeden z producentów czekolad, wprowadzając na rynek tabliczki o wadze 90g zamiast standardowych 100g.

– Jesteśmy mocno zaniepokojeni procederem zmniejszania opakowań bez jednoczesnego zmniejszania ceny. To oszukiwanie niczego nie spodziewających się klientów - mówi Jeff Allder z National Consumer Council.

Lipcowa sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii wbrew oczekiwaniom o spadku wzrosła względem czerwca o 0,8 proc. Przyczyniły się jednak do tego liczne wyprzedaże wakacyjne. W ujęciu rocznym sprzedaż wzrosła o 2,1 proc., najmniej od lutego 2006 r.

Rosnące koszty produkcji i inflacja zmuszają przedsiębiorców do oszczędności.

Koncerny spożywcze ratują się wypuszczając na rynek mniejsze opakowania swoich produktów. Batony Cadbury's, serki Kraft Foods’a, a nawet piwo z browaru Scottish & Newcastle można kupić w sklepach w mniejszych opakowaniach, po starych cenach.

Pozostało 82% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?