Więcej konkurentów Horteksu na rynku mrożonek

Zyskowny segment kusi kolejne firmy. Wkrótce pojawi się w nim Frosta – dowiedziała się „Rzeczpospolita”

Publikacja: 10.03.2009 02:12

Więcej konkurentów Horteksu na rynku mrożonek

Foto: www.frosta.pl

Nowe produkty z bydgoskiego zakładu Frosty pojawią się na rynku na przełomie marca i kwietnia. Firma nie zdradza, jakie udziały w rynku mrożonek chciałaby zdobyć.

– Przez pierwsze miesiące będziemy koncentrować się na rozwijaniu dystrybucji i informowaniu konsumentów, że Frosta to nie tylko mrożone ryby, ale także warzywa – mówi „Rz” Adam Basałaj, prezes Frosty. Aby rozszerzyć swoją ofertę, firma zainwestowała 1,2 mln zł w modernizację jednej ze swoich linii produkcyjnych. Dzięki temu jej moce zwiększyły się o 30 proc.

[wyimek]500 mln zł wart jest rynek mrożonych warzyw i owoców w Polsce[/wyimek]

W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż mrożonek rosła w Polsce o kilkanaście procent rocznie. Basałaj nie obawia się, że aktualna sytuacja gospodarcza utrudni debiut jego firmie: – Na rynku mrożonek jest nadal miejsce na nowe produkty.

Na dalszy rozwój rynku liczy nie tylko Frosta. W połowie lutego w Polsce zadebiutowała oficjalnie francuska marka d’aucy. Jej właściciel, koncern CECAB, daje sobie pięć, sześć lat na zdobycie 10 proc. polskiego rynku mrożonych warzyw i owoców.

Do umocnienia pozycji na rynku mrożonek dąży także notowana na GPW grupa Pamapol, właściciel marki Kwidzyn. – Do tej pory koncentrowaliśmy się na produkcji mrożonek dla sieci. Teraz zamierzamy rozwijać sprzedaż naszej marki. W ciągu dwóch, trzech lat chcemy wejść do pierwszej trójki producentów mrożonek w Polsce – wyjaśnia Krzysztof Półgrabia, prezes Pamapolu. Łącznie w 2008 r. firma wydała na inwestycje związane z mrożonkami ok. 5 mln zł. Oprócz warzyw wprowadza na rynek także mrożone dania gotowe.

Kolejne marki to wyzwanie dla Horteksu, który kontroluje ok. połowy polskiego rynku mrożonek. – Nie obawiamy się nowych producentów, choć uważnie obserwujemy działania konkurencji – przyznaje Maciej Gajewski, rzecznik grupy Hortex. Jego zdaniem mocną stroną firmy jest m.in. jej kilkudziesięcioletnia obecność na krajowym rynku.

Przez ostatnie lata Hortex nie miał sobie równych także w eksporcie do krajów Europy Środkowo-Wschodniej, głównie do Rosji. Tymczasem także i o ten rynek będzie walczył Pamapol. – Prowadzimy rozmowy dotyczące wejścia na wschodnie rynki, m.in. rosyjski – zapowiada Półgrabia. Dodaje, że nie obawia się kryzysu w Rosji: – Być może sprzedamy mniej na starcie, ale uważamy, że rynek ten ma nadal duże perspektywy.

W Horteksie przyznają, że w ostatnim czasie popyt na ich mrożonki za granicą nieco się zmniejszył. Jednak nadal wierzą, że w tym roku uda im się utrzymać eksport na poziomie z 2008 r. – Będziemy rozwijać dystrybucję i prowadzić działania marketingowe za granicą – mówi Gajewski.

Nowe produkty z bydgoskiego zakładu Frosty pojawią się na rynku na przełomie marca i kwietnia. Firma nie zdradza, jakie udziały w rynku mrożonek chciałaby zdobyć.

– Przez pierwsze miesiące będziemy koncentrować się na rozwijaniu dystrybucji i informowaniu konsumentów, że Frosta to nie tylko mrożone ryby, ale także warzywa – mówi „Rz” Adam Basałaj, prezes Frosty. Aby rozszerzyć swoją ofertę, firma zainwestowała 1,2 mln zł w modernizację jednej ze swoich linii produkcyjnych. Dzięki temu jej moce zwiększyły się o 30 proc.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Biznes
Impact’25 i Obama. Co wydarzy się w Poznaniu?
Biznes
Paraliż lotnisk i internetu w Rosji. 60 tysięcy pasażerów utknęło
Biznes
Na stole 17. pakiet sankcji wobec Rosji. Cios we flotę cieni i sojuszników Kremla
Biznes
UE bez rosyjskiej energii. Zapaść w motoryzacji. Weto ws. składki zdrowotnej
Biznes
Słabnąca sprzedaż aut uderza w polski przemysł motoryzacyjny
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku