Koncern Chrysler będzie produkował przebój Fiata, model „500”, w fabryce w meksykańskim mieście Toluca – podał „The Wall Street Journal”. To potwierdza informacje „Rz” sprzed dwóch miesięcy.
Amerykański dziennik powołuje się na anonimowe źródło. Komentarza odmawia też rzecznik Fiata Gualberto Ranieri.
Informacje „Rz” pochodziły od dyrektora generalnego fabryki Fiata w Tychach Zdzisława Arleta, który nie miał wątpliwości, że eksport „500” z fabryki w Tychach nie miałaby ekonomicznego uzasadnienia. – „500” sprzedawana na rynku amerykańskim musi być dostosowana do tego rynku – tłumaczył.
[wyimek]15 mld dol. pomocy dostał Chrysler od rządu USA. Teraz Fiat, który objął udziały w firmie, wspiera ją „500”[/wyimek]
Amerykanie najbardziej lubią auta łatwe w prowadzeniu, najchętniej z automatyczną skrzynią biegów. W Europie natomiast nie ma tak rygorystycznych ograniczeń prędkości jak w USA – chociażby na niemieckich autostradach można jeździć tak szybko jak na to pozwalają moc silnika i warunki pogodowe. Dlatego w autach europejskich silniejsze muszą być hamulce, inaczej skonstruowane skrzynie biegów i napęd. To tylko kilka różnic.