Polski oddział Carrefoura od początku roku wykazywał słabe wyniki, ale skala spadków mimo to jest zaskakująca. Jak czytamy w komunikacie francuskiej centrali gdyby z wyników wyeliminować efekty wahań kursowych to wówczas polski oddział wykazałby wzrost sprzedaży o 2,8 proc. W ostatnim kwartale ub.r. obroty wyniosły 625 mln euro i były 2,9 proc. niższe niż w tym okresie ub.r.

- Nic dziwnego, że już drugi raz został zmieniony prezes polskiego oddziału firmy - komentuje jeden z konkurentów.

Wyniki francuskiego koncernu, drugiej co do wielkości firmy handlowej na świecie też nie są rewelacyjne. Sprzedaż wzrosła jedynie 0,9 proc. do 96,2 mld euro. Hipermarkety Carrefoura wykazały bowiem sprzedaż 2,9 proc. niższą, niż w 2008 r. Najlepszymi wynikami wykazały się oddziały koncernu w Chinach i Brazylii ze wzrostami sprzedaży odpowiednio o 8,6 proc. oraz 14,2 proc. - Mimo bardzo trudnej sytuacji rynkowej wykazaliśmy wzrost tak w całym ub.r. jak i jego ostatnim kwartale. W tym roku kontynuujemy plan wzrostu udziałów rynkowych - stwierdził w komunikacie Lars Olofsson, prezes grupy Carrefour.