Te ustalenia kończą trwającą od jesieni 2009 roku batalię, w ramach której Cadbury sprzeciwiał się przejęciu, konsekwentnie odrzucając oferty Krafta. Ostatnia opiewała na 10,5 mld funtów.
Wczorajsza propozycja Krafta wycenia jedną akcję Cadbury na 840 pensów. Udziałowcy brytyjskiej firmy mają też dostać specjalną dywidendę, co zwiększy łączną cenę do 850 pensów za papier. Amerykanie zapłacą gotówką i własnymi akcjami. Zarząd Cadbury jednomyślnie zarekomendował akcjonariuszom wyrażenie zgody na warunki Krafta.
[wyimek]54 mld zł taką kwotę zapłaci Kraft za akcje koncernu Cadbury[/wyimek]
Szacuje się, że dzięki fuzji połączone podmioty mogą liczyć na co najmniej 675 mln dol. rocznych oszczędności. Z kolei jednorazowy koszt scalenia firm ma wynieść około 1,3 mld dol. Fuzja doprowadzi do powstania największej na świecie grupy działającej w branży słodyczy, kontrolującej takie marki jak czekolady Dairy Milk, gumy Trident oraz czekoladki Milka. Fuzja Krafta i Cadbury diametralnie zmieni układ sił również na polskim rynku słodyczy. Teraz liderem na nim jest Kraft z 21,3-proc. udziałem. Za nim znajduje się Cadbury z 12,5 proc. Zatem w sumie firmy kontrolują prawie 34 proc. rynku.
Z kolei w segmencie czekolad mają łącznie aż 59 proc. Dlatego Komisja Europejska zdecydowała, że Kraft może przejąć Cadbury, ale musi się pozbyć działalności tej firmy związanej z produkcją czekolady w Polsce oraz Rumunii. To oznacza, że właściciela musi zmienić należący do Cadbury Wedel.