W czwartek 27 lipca sędzia federalna w Miami Beth Bloom uznała, że pozew oskarżający koncern Kraft Heinz o wprowadzanie konsumentów w błąd względem czasu przygotowania porcji popularnej marki makaronu z serem Velveeta jest pozbawiony podstaw. Konsumentka Amanda Ramirez wnosiła pozew o 5 mln dolarów lub zmianę informacji na opakowaniu, próbując udowodnić, że produkt przygotowuje się w mikrofalówce dłużej niż obiecywane "3 i pół minuty".
Czytaj więcej
Mieszkanka Florydy pozwała amerykańskiego giganta Kraft Heinz za to, że jej zdaniem czas przygotowania sprzedawanego przez niego makaronu z sosem serowym jest dłuższy niż 3,5 minuty, jak wskazuje opakowanie. Żąda 5 mln dolarów odszkodowania.
Spór o czas przygotowania produktu wynikał z faktu, że zdaniem konsumentki, informacja na opakowaniu powinna uwzględniać także czas czynności takich, jak – otwarcie opakowania, dodanie wody i zamieszanie produktu. Sędzia Beth Bloom uznała jednak, że nie jest to podstawa do wniesienia pozwu o wprowadzanie konsumentów w błąd i, jak informuje Reuters, oddaliła pozew.
Wnosząc pozew konsumentka zapewniała, że gdyby wiedziała, że czas przygotowania (obejmując otwarcie wieczka i torebki z sosem oraz zamieszania produktu z dodaniem wody) jest dłuższy, to nie kupiłaby wyrobu.
Sędzia stwierdziła jednak, że Amanda Ramirez nie wskazywała i nie udowodniła, że produkt nie nadaje się do jedzenia, ani że był „tak wadliwy, że bezużyteczny”. Sąd nie stwierdził również, by istniało zagrożenie przyszłymi obrażeniami, oceniając w werdykcie, że konsumentka jest już świadoma, że czas określony na opakowaniu to tylko czas niezbędny do podgrzania produktu, co jasno wynika z instrukcji.