Amerykanka Amanda Ramirez złożyła w sądzie na Florydzie pozew wobec jednego z największych koncernów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Jak przekonuje Ramirez cytowana przez BBC, sprzedawane przez grupę Kraft Heinz danie do podgrzania w mikrofalówce Velveeta Shells & Cheese – popularna w USA zapiekanka mac and cheese, czyli makaron i sosem serowym – przygotowuje się dłużej niż 3,5 minuty, jak zapewnia producent na pudełku.

Zdaniem Ramirez, firma nie uwzględniła czasu potrzebnego na przygotowanie dania przed włożeniem do mikrofalówki – a więc otwarcia wieczka i torebki z sosem, dodania wody i zamieszania. Biorąc pod uwagę te czynności, czas przygotowania dania jest dłuższy niż obiecane 3,5 minuty, reklama wprawia więc konsumentów w błąd. Amerykanka przekonuje w pozwie, że gdyby wiedziała o to wcześniej, nie zapłaciłaby takiej ceny za danie i zażądała od koncernu 5 mln dolarów.

Czytaj więcej

Ceny Burgera Drwala poszybowały. Różnica jest drastyczna

Kraft Heinz Foods Company odniósł się już do sprawy i nazwał pozew kobiety „lekkomyślnym”. Jak przekazał BBC rzecznik Kraft Heinz, firma jest „świadoma tego lekkomyślnego pozwu i będzie zdecydowanie bronić się przed postawionymi jej zarzutami”.