Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 17.10.2025 00:11 Publikacja: 01.12.2022 20:23
Foto: Adobe Stock
Amerykanka Amanda Ramirez złożyła w sądzie na Florydzie pozew wobec jednego z największych koncernów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Jak przekonuje Ramirez cytowana przez BBC, sprzedawane przez grupę Kraft Heinz danie do podgrzania w mikrofalówce Velveeta Shells & Cheese – popularna w USA zapiekanka mac and cheese, czyli makaron i sosem serowym – przygotowuje się dłużej niż 3,5 minuty, jak zapewnia producent na pudełku.
Zdaniem Ramirez, firma nie uwzględniła czasu potrzebnego na przygotowanie dania przed włożeniem do mikrofalówki – a więc otwarcia wieczka i torebki z sosem, dodania wody i zamieszania. Biorąc pod uwagę te czynności, czas przygotowania dania jest dłuższy niż obiecane 3,5 minuty, reklama wprawia więc konsumentów w błąd. Amerykanka przekonuje w pozwie, że gdyby wiedziała o to wcześniej, nie zapłaciłaby takiej ceny za danie i zażądała od koncernu 5 mln dolarów.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Z początkiem 2026 r. Grupa Żywiec zakończy produkcję w Browarze Namysłów. Zwolni pracowników i sprzeda sam zakła...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Sprzedaż większości kategorii trunków, w tym piwa, wódek spada, a coraz więcej konsumentów sięga po ich bezalkoh...
Holenderski producent piwa Heineken poinformował, że reorganizacja jego siedziby głównej w Amsterdamie wpłynie n...
Nazwy „stek, kotlet, kiełbasa, burger, hamburger” będą zarezerwowane dla produktów z mięsa. Jest też nowa defini...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Ludzie muszą ograniczyć jedzenie mięsa i cukru o połowę i jeść dwa razy więcej owoców i warzyw – przekonują auto...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas