Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 22:42 Publikacja: 01.12.2022 20:23
Foto: Adobe Stock
Amerykanka Amanda Ramirez złożyła w sądzie na Florydzie pozew wobec jednego z największych koncernów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Jak przekonuje Ramirez cytowana przez BBC, sprzedawane przez grupę Kraft Heinz danie do podgrzania w mikrofalówce Velveeta Shells & Cheese – popularna w USA zapiekanka mac and cheese, czyli makaron i sosem serowym – przygotowuje się dłużej niż 3,5 minuty, jak zapewnia producent na pudełku.
Zdaniem Ramirez, firma nie uwzględniła czasu potrzebnego na przygotowanie dania przed włożeniem do mikrofalówki – a więc otwarcia wieczka i torebki z sosem, dodania wody i zamieszania. Biorąc pod uwagę te czynności, czas przygotowania dania jest dłuższy niż obiecane 3,5 minuty, reklama wprawia więc konsumentów w błąd. Amerykanka przekonuje w pozwie, że gdyby wiedziała o to wcześniej, nie zapłaciłaby takiej ceny za danie i zażądała od koncernu 5 mln dolarów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Polacy szukają sposobów na ograniczenie wydatków. Już trzech na czterech stara się oszczędzać na żywności, a pon...
W sobotę, 5 lipca, wejdą w życie nowe chińskie cła na brandy importowaną z Unii Europejskiej. W ostatniej chwili...
Główny Inspektorat Sanitarny podjął decyzję o wycofaniu z obrotu wielu rodzajów piwa smakowego polskiej firmy Al...
Wartość kawy sprzedanej w sklepach sięga już 7,7 mld zł rocznie, co oznacza wzrost o 700 mln zł w zaledwie dwa l...
To nie „wroga propaganda”, tylko oficjalne dane Moskwy: w Rosji rozpędza się kryzys żywnościowy. Załamała się pr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas