W minionym kwartale producent m. in. wódki Żubrówka, Bols czy Soplica miał w 175,6 mln dolarów przychodów. Obroty okazały się minimalnie niższe od osiągniętych w tym samym okresie 2009 r. Firma zanotowała poprawę porównywalnego wyniku operacyjnego (po wyeliminowaniu zdarzeń jednorazowych), który wzrósł o 23,1 proc., do 44,7 mln USD. Porównywalny czysty zarobek zwiększył się natomiast o 8,6 proc. - w minionym kwartale sięgnął 17,6 mln USD. Gorzej prezentują się wyniki CEDC wyliczone zgodnie z amerykańskimi standardami U.S. GAAP. Na poziomie operacyjnym spółka zanotowała spadek zysku o 83 proc., do 41,2 mln dolarów. Zarząd notowanej na giełdzie w Nowym Jorku i Warszawie spółki tłumaczy, że wpływ na to miała głównie konsolidacja wyników Russian Alcohol, dzięki którym w II kwartale 2009 r. CEDC zanotowało 225,6 mln dolarów jednorazowego zysku. Na poziomie netto spółka miała natomiast 70,1 mln dolarów straty w porównaniu z 211,4 mln dolarów zysku przed rokiem.

[srodtytul]Lepiej w Rosji, ale...[/srodtytul]

William Carey, prezes CEDC, informuje, że w II kwartale zauważalna była poprawa popytu na największym rynku, na którym obecna jest spółka. W Rosji, która odpowiada za 75 proc. zysku netto producenta wódki, w okresie kwiecień-czerwiec 2010 r. sprzedaż ilościowa wzrosła w segmencie wódek o 7,5 proc., a sprzedaż produktów importowanych grupy Whitehall zwiększyła się w ujęciu ilościowym o 14 proc. Przedstawiciele CEDC zaznaczają jednak, że istotna część wzrostu popytu jest efektem niższych cen w porównaniu z II kwartałem 2009 r.

[srodtytul] ...słabiej w Polsce[/srodtytul]

Gorzej radziło sobie CEDC w Polsce. Sprzedaż ilościowa spadła w II kwartale o około 12 proc., co zostało częściowo zrekompensowane wzrostem importu i eksportu. Zarząd zaznacza, że wpływ na rynek wódki oraz na wyniki spółki w II kwartale miały przede wszystkim niezależne od firmy czynniki, wśród których wylicza śmierć prezydenta Polski oraz wielu wysokiej rangi urzędników, powódź i falę upałów. Spółce udało się w tym okresie zmniejszyć koszty sprzedaży i koszty ogólnego zarządu, co przełożyło się na wzrost marży operacyjnej o 0,5 pkt proc. Zarząd CEDC liczy na to, że planowane na IV kwartał wprowadzenie nowej marki wódki oraz lepsza egzekucja planów sprzedażowych przyczynią się do wzrostu obrotów i rentowności operacyjnej.