Reklama
Rozwiń
Reklama

Tarcza tarczy nierówna. Skąd największa pomoc

Rząd obiecał wsparcie gospodarki łączną kwotą 312 mld zł. Na razie wydał 45 mld zł. – Proces wydatkowania pieniędzy jest powolny – oceniają przedsiębiorcy.

Aktualizacja: 22.05.2020 07:23 Publikacja: 21.05.2020 21:00

Tarcza tarczy nierówna. Skąd największa pomoc

Foto: Adobe Stock

Z tarcz pomocowych do firm dotarło już blisko 45 mld zł. W ramach różnych instrumentów kilku tarcz antykryzysowych do firm trafiło 11,3 mld zł, a z tarczy finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju – 32,7 mld zł. Pieniądze trafiają tu do mikro, małych i średnich firm.

– Najtrudniejszy moment mamy za sobą. Dołek aktywności gospodarczej miał miejsce w drugiej połowie kwietnia. Miejmy jednak świadomość, że mówimy o światowej recesji, która wpływa też na polski eksport, na przykład w branży samochodowej, co widać po danych o spadku produkcji. Przed nami jeszcze wiele trudnych miesięcy, ale z ostrożnym optymizmem można powiedzieć, że powinniśmy bezpiecznie przejść przez ten kryzys bez dużej liczby bankructw firm i dużego bezrobocia – mówi „Rzeczpospolitej" Paweł Borys, prezes PFR. – Zaapelowałbym też do firm, aby ostrożnie gospodarowały środkami z tarczy finansowej, tak aby pieniądze wystarczyły na możliwie długi okres – dodaje.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
InPost wspiera polską AI, słabe kredyty w Polsce i kłopoty rosyjskich firm
Biznes
Tak Polska zyskuje na programie ramowym UE Horyzont Europa
Biznes
Jak skutecznie budować długofalową siłę marki
Biznes
Centra handlowe jako przestrzeń dla młodych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama