Reklama

Trzydzieści premier Nissana w Chinach

Nissan i Dongfeng Motor zainwestują wspólnie w Chinach 50 mld juanów (8 mld dolarów) i zaoferują 30 nowości w ciągu 5 lat — podali Japończycy

Publikacja: 27.07.2011 09:59

Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.

Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.

DFL chce zwiększyć sprzedaż z niemal 1,3 mln sztuk w 2010 r. do ponad 2,3 mln pod koniec 2015 r. W ciągu następnych 5 lat spółka spodziewa się dojść do 10 proc. udziału rynkowego z obecnych 6,2 proc.

- Silne partnerstwo Nissana z Dongfengiem było głównym nośnikiem silnego wzrostu na chińskim rynku w ostatnich 8 latach — stwierdził szef Nissana, Carlos Ghosn. — Nowy plan inwestycji w moce produkcyjne, z produktami i innowacjami zapewni, że Chiny będą nadal największym na świecie rynkiem Nissana — dodał.

Chiny przegoniły w 2009 r. USA liczbą sprzedanych samochodów. W 2010 r. sprzedaż skoczyła o ponad 32 proc. do rekordowych 18,06 mln.

Reklama
Reklama

Agencja Moody's podwyższyła o jeden stopień do ósmego w 19-punktowej skali do Baa1, ocenę Nissana w uznaniu dla jego rentowności i pozycji na światowym rynku. Agencji spodobała się także coraz lepsza marża zysku operacyjnego i bilanse w kolejnych latach od czasu globalnego kryzysu finansowego.


Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.

Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.

Reklama
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes
Czarny czwartek Kremla, sankcje USA i UE, Europa buduje konkurencję dla Muska
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama