Trzydzieści premier Nissana w Chinach

Nissan i Dongfeng Motor zainwestują wspólnie w Chinach 50 mld juanów (8 mld dolarów) i zaoferują 30 nowości w ciągu 5 lat — podali Japończycy

Publikacja: 27.07.2011 09:59

Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.

Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.

DFL chce zwiększyć sprzedaż z niemal 1,3 mln sztuk w 2010 r. do ponad 2,3 mln pod koniec 2015 r. W ciągu następnych 5 lat spółka spodziewa się dojść do 10 proc. udziału rynkowego z obecnych 6,2 proc.

- Silne partnerstwo Nissana z Dongfengiem było głównym nośnikiem silnego wzrostu na chińskim rynku w ostatnich 8 latach — stwierdził szef Nissana, Carlos Ghosn. — Nowy plan inwestycji w moce produkcyjne, z produktami i innowacjami zapewni, że Chiny będą nadal największym na świecie rynkiem Nissana — dodał.

Chiny przegoniły w 2009 r. USA liczbą sprzedanych samochodów. W 2010 r. sprzedaż skoczyła o ponad 32 proc. do rekordowych 18,06 mln.

Agencja Moody's podwyższyła o jeden stopień do ósmego w 19-punktowej skali do Baa1, ocenę Nissana w uznaniu dla jego rentowności i pozycji na światowym rynku. Agencji spodobała się także coraz lepsza marża zysku operacyjnego i bilanse w kolejnych latach od czasu globalnego kryzysu finansowego.


Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.

Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.

Biznes
Gdzie na wakacjach najczęściej spotkamy Rosjan? Wcale nie w Egipcie i Turcji
Biznes
Piorun numer 3000 wyprodukowany. Mesko z rekordowym zyskiem i opóźnieniami
Biznes
Polska chce przejąć hiszpański koncern. Minister gospodarki Hiszpanii stawia warunki
Biznes
Eksperci oceniają strategię gospodarczą Tuska, rozwój unijnej sztucznej inteligencji
Biznes
Donald Trump przywraca plastikowe słomki. „Papierowe nie działają”