Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.
Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.
DFL chce zwiększyć sprzedaż z niemal 1,3 mln sztuk w 2010 r. do ponad 2,3 mln pod koniec 2015 r. W ciągu następnych 5 lat spółka spodziewa się dojść do 10 proc. udziału rynkowego z obecnych 6,2 proc.
- Silne partnerstwo Nissana z Dongfengiem było głównym nośnikiem silnego wzrostu na chińskim rynku w ostatnich 8 latach — stwierdził szef Nissana, Carlos Ghosn. — Nowy plan inwestycji w moce produkcyjne, z produktami i innowacjami zapewni, że Chiny będą nadal największym na świecie rynkiem Nissana — dodał.
Chiny przegoniły w 2009 r. USA liczbą sprzedanych samochodów. W 2010 r. sprzedaż skoczyła o ponad 32 proc. do rekordowych 18,06 mln.