Reklama
Rozwiń

Trzydzieści premier Nissana w Chinach

Nissan i Dongfeng Motor zainwestują wspólnie w Chinach 50 mld juanów (8 mld dolarów) i zaoferują 30 nowości w ciągu 5 lat — podali Japończycy

Publikacja: 27.07.2011 09:59

Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.

Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.

DFL chce zwiększyć sprzedaż z niemal 1,3 mln sztuk w 2010 r. do ponad 2,3 mln pod koniec 2015 r. W ciągu następnych 5 lat spółka spodziewa się dojść do 10 proc. udziału rynkowego z obecnych 6,2 proc.

- Silne partnerstwo Nissana z Dongfengiem było głównym nośnikiem silnego wzrostu na chińskim rynku w ostatnich 8 latach — stwierdził szef Nissana, Carlos Ghosn. — Nowy plan inwestycji w moce produkcyjne, z produktami i innowacjami zapewni, że Chiny będą nadal największym na świecie rynkiem Nissana — dodał.

Chiny przegoniły w 2009 r. USA liczbą sprzedanych samochodów. W 2010 r. sprzedaż skoczyła o ponad 32 proc. do rekordowych 18,06 mln.

Agencja Moody's podwyższyła o jeden stopień do ósmego w 19-punktowej skali do Baa1, ocenę Nissana w uznaniu dla jego rentowności i pozycji na światowym rynku. Agencji spodobała się także coraz lepsza marża zysku operacyjnego i bilanse w kolejnych latach od czasu globalnego kryzysu finansowego.


Obie firmy poprzez spółkę chińską DFL zamierzają także zwiększyć niemal dwukrotnie roczną sprzedaż i wypuszczą na rynek auto elektryczne bez emisji spalin, aby zwiększyć udział spółki w tym największym na świecie rynku samochodowym.

Zbudują też nowy zakład produkcyjny we wschodniej prowincji Jiangsu, który będzie zasilać działające już fabryki w innych częściach kraju, aby spółka osiągnęła założony plan w 2015 r.

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI