Popularność serwisów oferujących zakupy grupowe rośnie stale od pojawienia się ich w polskim Internecie w 2010 roku. Obecnie na rynku jest ich już kilkadziesiąt, a 78 proc. polskich Internautów miało z nimi styczność. Przedstawiamy krótki poradnik jak poruszać się w świecie zakupów grupowych.
1. Korzystaj z okazji, które naprawdę są okazjami
Niektóre firmy w sztuczny sposób podnoszą ceny swoich produktów lub usług tylko po to, aby potem móc się pochwalić wielkimi obniżkami. Może się również zdarzyć, że serwis oferujący zakupy grupowe nie wspomni o promocji, która już została wprowadzona przez partnera. Wtedy skorzystanie z zakupu grupowego nie przynosi wielkich oszczędności. Bywają też oferty, które nie są sprecyzowane albo wręcz celowo wprowadzają klientów w błąd. Przed wykupieniem kuponu sprawdź jaka jest faktyczna wartość oferty, którą jesteś zainteresowany.
2. Kupuj tylko to, czego potrzebujesz
Badania PBI z 2010 roku pokazały, że najważniejszymi kryteriami wyboru oferty dla prawie połowy Polaków były kwota i procent udzielonej zniżki. Zaledwie co piąty ankietowany wskazał typ oferowanej usługi jako decydujący o skorzystaniu z promocji. Warto dobrze się zastanowić, na co wydać swoje pieniądze. Pomóc może newsletter informujący o interesujących nas nowych ofertach np. sprzętu sportowego, usług kosmetycznych czy podróży.
3. Pilnuj kalendarza
Wykupione w serwisie grupowych zakupów kupony mają ograniczoną w czasie ważność. Przed zakupem upewnij się, że w danym dniu będziesz mógł się stawić w wyznaczonym miejscu i skorzystać z usługi. Im większy dystans czasowy między zakupem a realizacją oferty, tym większa szansa, że coś stanie na przeszkodzie. Jeśli wiesz, że nie uda ci się wykorzystać kuponu przed upływem daty ważności, możliwie jak najwcześniej skontaktuj się z serwisem.
4. Bądź gotów na wszystko
Nawet na to, że nie uda się wykorzystać zakupionego kuponu. Aby klienci mogli skorzystać z oferty, musi uzbierać się odpowiednia liczba chętnych. Kupujący nie wiedzą jednak ile minimalnie osób niezbędne jest do przeprowadzenia transakcji między serwisem a jego partnerem. Może się więc okazać, że kupon nie zostanie zrealizowany, wtedy nasze pieniądze muszą nam zostać zwrócone, ale czas został już zmarnowany.