Polski rynek jest nadal poza pierwszą dziesiątką największych rynków zbytu narodowego trunku Szkotów. Jednak tempo, w jakim rośnie jego sprzedaż do naszego kraju, jest większe niż w przypadku takich rozwijających się rynków jak Singapur (44 proc.) czy Tajwan (45 proc.). Nie jesteśmy jednak jedyni. W 2011 r. o 48 proc. eksport szkockiej whisky poszedł w górę także do Brazylii.
W ubiegłym roku łączny eksport szkockiej wzrósł o 23 proc. i osiągnął rekordowy poziom 4,23 mld funtów. Głównym rynkiem tego alkoholu są nadal Stany Zjednoczone. Wartość eksportu w roku 2011 wyniosła tam wyniosła 654 mln funtów ( wzrost o 31 proc.). Na drugim miejscu plasuje się Francja, gdzie sprzedaż wzrosła o 27 proc. do wartości 535 mln funtów.
Wyniki poprawiło także Stowarzyszenie The Scotch Malt Whisky Society (SMWS) butelkujące i sprzedające whisky single malt wysokiej jakości.
W roku 2011 całkowita sprzedaż SMWS wzrosła o 10 proc., a jego eksport aż o 27 proc. Stowarzyszenie tłumaczy, że do wzrostu przyczyniła się do rosnąca popularność whisky poza granicami rodzimego rynku oraz otwarcie trzech nowych placówek, w tym jednej w Polsce.
Największym rynkiem zbytu SMWS poza Wielką Brytanią są Stany Zjednoczone. Kolejne miejsca zajął Tajwan i Japonia, wyprzedzając Francję, która w latach poprzednich stanowiła jeden z czołowych kierunków eksportu.