Opinie ekspertów i telekomów są zgodne. Użytkowników usługi mobilnej (i to nie licząc posiadaczy smartfonów) przybywa w tym roku szybciej niż w przypadku stacjonarnego Internetu. Zagadką jest jedynie wartość przychodów, które usługa przyniesie telekomom.
Więcej o 25 procent
– Spodziewamy się, że cały internetowy rynek może znacząco wzrosnąć dzięki ofertom skierowanym do użytkowników urządzeń mobilnych. Przyczynią się do tego nowe netbooki i tablety o lepszych parametrach w niższych cenach – mówi „Rz" Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor komunikacji korporacyjnej Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora sieci T-Mobile. Jak podaje, PTC sądzi, że w tym roku z usługi dostępu do sieci korzystać będzie o 25 proc. więcej użytkowników niż w 2011 r.
W zestawieniu z dostępnymi danymi oznacza to, że z końcem grudnia usługa będzie mieć w Polsce ponad 4 mln klientów.
Podobnie szacują analitycy giełdowi. – Zakładamy, że liczba abonentów dedykowanych usług mobilnego Internetu Orange urośnie w tym roku do 921 tys. To oznacza wzrost o 25 proc. w porównaniu z końcem 2011 r. Podobne tempo rozwoju będzie miał również cały rynek mobilnego Internetu, przy czym po Polkomtelu (Plus) spodziewałbym się szybszego wzrostu niż po pozostałych trzech graczach – mówi „Rz" Piotr Janik, analityk KBC Securities.
W każdym domu
Jeszcze szybszego wzrostu rynku spodziewa się Dom Maklerski Trigon w analizie dotyczącej NFI Midas, spółki kontrolowanej przez Zygmunta Solorza-Żaka (biuro oferowało akcje NFI w ostatniej emisji).