Jeszcze w ubiegłym roku odzież odpowiadała za niespełna 8 proc. wydatków Polaków w Internecie. Jednak w tym roku, i tu branża jest zgodna, należy się liczyć ze znaczącym skokiem. Taki asortyment sprzedaje bowiem już ponad 1,1 tys. sklepów internetowych, a w tym roku, według prognoz serwisu Sklepy24, pojawi się ponad 100 kolejnych.
Ubrania z Internetu
Z jednej strony to efekt zmieniających się zachowań konsumentów, którzy przestali się obawiać kupować tego typu produkty w sieci, z drugiej – otwierania e-sklepów przez kolejne znane marki. Szybko rosnące zainteresowanie tą kategorią potwierdza choćby serwis Allegro. Obroty w dziale odzież, obuwie, dodatki w I półroczu wzrosły o 18 proc. w stosunku do tego okresu 2011 r.
– Średnia kwota, jaką nasi użytkownicy wydali w I półroczu 2012 r. na zakup produktu z tej kategorii, to 45 zł. Ponad 80 proc. kupujących stanowiły kobiety – mówi Anna Tokarek z działu komunikacji korporacyjnej grupy Allegro. Jak dodaje, w 2011 r. sprzedający wystawiali średnio 30 mln ofert miesięcznie w tej kategorii. W I półroczu tego roku było ich o 23 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r.
Skok popularności kategoria moda i styl odnotowała w pierwszej połowie 2012 r. także w porównywarce Nokaut. Awansowała z dziewiątego miejsca zajmowanego w 2011 r. na czwarte. Wyżej na razie są wciąż: dom i ogród, sprzęt AGD oraz komputery.