Rz: Według organizacji ACEA ten rok ma być dla motoryzacji w Europie najgorszy od 17 lat. Potwierdza to sytuacja Fiata w Polsce, który planuje potężne redukcje zatrudnienia w fabryce w Tychach. Nowy minister gospodarki zapowiada pomoc dla branży. Czego najbardziej oczekujecie? Co może wzmocnić nasz rynek?
Hirokazu Tomiki
: Jako Honda nie mamy żadnych specjalnych oczekiwań. Ale jeśli rząd ogłosi taki program wsparcia dla sektora motoryzacyjnego, na pewno będzie on przez nas powitany z zadowoleniem.
Ale rynek słabnie, sprzedaż samochodów spada. Jak zahamować ten proces?
Naszą odpowiedzią na trudną sytuację rynkową jest wprowadzenie do sprzedaży nowych modeli. Realizujemy dwojakiego rodzaju działania mające zwiększyć sprzedaż. Po pierwsze, staramy się systematycznie wprowadzać na rynek nowe produkty, po drugie, wzmocnić sieć dilerską. Niezależnie od tego, czy mamy czas prosperity czy recesji, Honda stara się wspierać te dwa obszary. W pierwszym kwartale tego roku wprowadziliśmy do sprzedaży nową generację kompaktowego modelu Civic. Tę linię będziemy jeszcze wzbogacać poprzez kolejne wersje nadwoziowe – kombi oraz Type R. Ostatnio do sprzedaży trafił CR-V z segmentu SUV.