Niestety, rozumie to wciąż niewiele firm, dlatego poziom obsługi, choć rośnie, to nadal na tle krajów zachodnich wypada słabo. Z badań serwisu jakoscobslugi.pl wynika, że aż 63 proc. Polaków przynajmniej raz w miesiącu rezygnuje z zakupów z powodu złej obsługi.
Co więcej, 70 proc. klientów byłoby skłonnych zapłacić więcej nawet o 13 proc. za produkt czy usługę, jeśli mogliby liczyć na lepszą jakość obsługi.
– Często nie zdajemy sobie sprawy z funkcjonowania tego jakże logicznego schematu. Radzimy sobie coraz lepiej, jednak na tle Zachodu nadal jeszcze wypadamy słabo – mówi Mirosław Bartoń, prezes zarządu Vision SecretClient, firmy, która prowadzi Polski Program Jakość Obsługi.
Serwis jakoscobslugi.pl już od sześciu lat zbiera od konsumentów oceny sieci sklepów, banków, punktów usługowych. Obecnie zarejestrowane jest w nim 3,5 mln osób. Według ich ocen w 2012 r. poziom satysfakcji polskich konsumentów sięgnął 61 proc., co oznacza w ujęciu rocznym wzrost o 13 pkt.
Jednak dla porównania, w USA w czwartym kwartale 2012 r. wynosił on aż 76,3 proc., a w 2011 r. było to 75,8 proc. Dodatkowo z badań prowadzonych przez Narodowe Centrum Badań Jakości i Uniwersytet Michigan wynika, że poziom zadowolenia klientów ma silniejszy wpływ na PKB niż wiele innych czynników, w tym np. wskaźnik wzrostu wydatków na konsumpcję.