All Nippon Airways użytkuje już 17 dreamlinerów, ale cała światowa flota 50 maszyn jest uziemiona od połowy stycznia. ANA anulowała do końca maja 3600 lotów tymi samolotami.
- ANA wolałaby gotówkę - stwierdziła osoba znająca zamiary przewoźnika, ale dodała, że nie zaczęły się jeszce rozmowy z Boeingiem o kompensacie.
- Niczego takiego nie ujawnialiśmy - wyjaśnił natychmiast rzecznik Ryosei Nomura. - Niczego także nie postanowiono co do rozmów z Boeingiem.
Boeing musi dopiero zadeklarować, czy będzie pokrywać utracone przychody z powodu uziemienia b787. Nie wskazał także, jak zamierza to zrobić albo ile zapłacić. Przekonanie klientów do rabatów przy kupnie następnych samolotów pozwoliłoby mu rozłożyć takie koszty na kilka lat. Linie lotnicze z kolei mogą chcieć zwrotu w gotówce jako szybszego sposobu pokrycia ich strat.
Koncern odmawia wypowiedzi o kwestii kompensat. - Szczególną uwagę poświęcamy przywróceniu samolotów do eksploatacji. Nasi klienci pragną tego i ciężko pracujemy nad tym - stwierdził rzecznik Marc Birtel.