Boeing zwiększa tempo produkcji dreamlinerów

Boeingowi udało się zwiększyć w tym tygodniu tempo produkcji dreamlinerów do 7 sztuk miesięcznie. Zrobił to wcześniej niż zakładał, więc istnieje możliwość zwiększenia dostaw od planowanych

Publikacja: 10.05.2013 17:43

Boeing zwiększa tempo produkcji dreamlinerów

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak PN Piotr Nowak

Koncern nie wznowił jeszcze dostaw zawieszonych w styczniu wraz z uziemieniem 50 wydanych już maszyn, ale nie zmienił planów dostarczenia do końca roku ponad 60 sztuk. Osiągnąwszy tempo produkcji 7 sztuk miesięcznie już w maju, a nie w połowie roku,  może z łatwością przekroczyć plan - uważają analitycy.

 

Moim zdaniem IV kwartał może być bardzo dobry pod względem dostaw - stwierdził Ken Herbert z Imperial Capital w  San Francisco. -  Zapewnili sobie duży margines w dotrzymaniu założonego celu ponad 60 sztuk.

 

Szacuje nawet, że przy  średniej 7 samolotów co miesiąc w całym roku Boeing mógłby wyprodukować 84 sztuki. Nie wszystkie samoloty powstałe w tym roku będą jednak wydane klientom, bo każdą maszynę trzeba przetestować w powietrzu, a to wymaga czasu.

 

Herbert zauważył też, że początkowa produkcja była mniej zyskowna od ostatniej, a to oznacza, że koncern zwiększy marżę zysku i będzie mu zależeć na dostawie jak największej liczby samolotów.

 

Sam koncern poinformował, że pierwszy samolot z nowego tempa produkcji opuścił halę fabryczną w poniedziałek wieczorem. Wcześniej koncern produkował 5 sztuk miesięcznie. Boeing pracuje od pewnego czasu nad dojściem do montowania 10 sztuk co miesiąc pod koniec roku - podał rzecznik Scott Lefeber.

 

Koncern nie podaje zwykle dokładnych dat zmiany tempa produkcji. Lefeber dodał teraz: - Planowo zmierzamy do zwiększenia naszej produckji do 10 sztuk miesięcznie pod koniec roku. Pierwsze dostawy przy takim tempie nastąpią na początku 2014 r.

 

Samoloty powstają w głównym ośrodku produkcji w Everett koło Seattle. Istnieje tam dodatkowa linia montażowa dla zapewnienia zwiększonej produkcji. Druga montownia znajduje się w North Charleston w Południowej Karolinie.

 

W tym roku koncern dostarczył tylko jeden samolot B787 Dreamliner zanim wstrzymał dostawy 16 stycznia, gdy władze lotnicze poleciły uziemić wszystkie 50 sztuk wydanych klientom po 2 incydentach z bateriami litowo-jonowymi. W kwietniu urzędy lotnicze w USA (FAA) i w Europie (EASA) zatwierdziły zaprojektowany na nowo system baterii, zapewniający większą ochronę przed ogniem. Boeing instaluje nowy system  w wydanych samolotach, linie lotnicze przywracają ich eksploatację.

Koncern nie wznowił jeszcze dostaw zawieszonych w styczniu wraz z uziemieniem 50 wydanych już maszyn, ale nie zmienił planów dostarczenia do końca roku ponad 60 sztuk. Osiągnąwszy tempo produkcji 7 sztuk miesięcznie już w maju, a nie w połowie roku,  może z łatwością przekroczyć plan - uważają analitycy.

Moim zdaniem IV kwartał może być bardzo dobry pod względem dostaw - stwierdził Ken Herbert z Imperial Capital w  San Francisco. -  Zapewnili sobie duży margines w dotrzymaniu założonego celu ponad 60 sztuk.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca