Nie tylko tradycyjny handel szykuje się na sezon świąteczny, już od 2 listopada ustawiając tematyczne wystawy czy wprowadzając do oferty sezonowe produkty. Z badania porównywarki cenowej Ceneo.pl wynika, że aż 60 proc. sklepów internetowych przygotowuje dla klientów specjalną ofertę.
Dla całej branży handlowej to strategiczny okres w roku – zależnie od branży odpowiada za 20 czy nawet 40 proc. rocznych obrotów. Także jeśli chodzi o Internet, oczekiwania są spore – w tym roku wyjątkowo dużo Polaków może wybrać zakupy właśnie w tym kanale. Jak podaje Deloitte, średnio w Europie 32 proc. ankietowanych decyduje się na taką formę zakupów prezentów – w Polsce wskazało ją aż 46 proc., 10 pkt proc. więcej niż przed rokiem.
Rekordowe zainteresowanie
– Zainteresowanie ofertą sklepów internetowych w listopadzie i grudniu wzrasta o 30 proc. W tym okresie notujemy blisko 120 mln odsłon. I chociaż konsumenci mają coraz mniejsze opory przed dokonywaniem zakupów w sieci, to przedsiębiorcy internetowi nie mogą spać spokojnie – mówi Joanna Bilińska z serwisu Ceneo.pl. – Z roku na rok konkurencja jest coraz większa, dlatego sklepy prześcigają się w pomysłach, by zdobyć jak największy kawałek kurczącego się świątecznego rynku – dodaje.
O skali internetowych poszukiwań prezentów świadczą choćby dane przygotowane przez serwis Allegro, największego e-sprzedawcę w Polsce. Rok temu za jego pośrednictwem sprzedano np. 2,5 mln sztuk zabawek czy 100 tys. sztuk płyt z muzyką lub filmami. Średnia kwota wydawana w ramach jednej transakcji wyniosła 141 zł.
– Dni zwiększonego szaleństwa zakupowego przypadną w tym roku na 15 i 16 grudnia – podaje Anna Tokarek z biura prasowego grupy. Podaje również, że tegorocznymi hitami będą ponownie tablety oraz smartfony – już teraz najczęściej wybierane są Samsung Galaxy SIII, Samsung Galaxy S4 oraz Sony Xperia Z.